شمش منیزیم بزرگترین تولیدکننده خاورمیانه در بورس کالای ایران مورد پذیرش قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، شمش منیزیم شرکت «شمش فلز رویال» به عنوان بزرگترین تولیدکننده این فلز در خاورمیانه، در نوزدهمین جلسه کمیته عرضه بازار فرعی، مورد پذیرش قرار گرفت.

«فرامرز کافی» مدیرعامل شرکت شمش فلز رویال در این خصوص، با تاکید بر اینکه بورس کالای ایران طی سال های اخیر نقش ارزنده ای در اقتصاد ملی داشته است، گفت : امیدواریم که با اتکا به نقش این بورس در اقتصاد کشور بتوانیم واسطه های غیر منطقی بازار منیزیم را حذف و هزینه های این صنعت را کاهش دهیم.

منیزیم

وی در ادامه با اشاره به اینکه بورس کالا محل مطمئنی برای تامین مالی تولید کنندگان کشور است، گفت: این بورس با تحقق تامین مالی تولید، سوپاپ اطمینانی برای خریداران و تولیدکنندگان کشور شده است و ما تلاش داریم که از این پتانسیل بورس در قالب قراردادهای سلف و سلف موازی استاندارد نهایت بهره را ببریم.

مدیرعامل بزرگترین تولیدکننده منیزیم خاورمیانه توضیح داد : منیزیم به عنوان فلز هزاره سوم در صنایع آلومینیوم، فولاد، دفاعی، هواوفضا، خودرو، نفت و بسته بندی، مصرفی عام دارد و دنیا به سرعت به دنبال جایگزین کردن این فلز به جای دیگر فلزات است؛ ما هم اکنون مشتریانی از کشورهای ترکیه، آلمان، انگلیس و آمریکا داریم که به محض رفع تحریم ها، مراودات تجاری خود را با آنها در پیش می گیریم و در صورت امکان از بسترهای صادراتی بورس کالا جهت صادرات منیزیم نیز استفاده خواهیم کرد.

این گزارش حاکی است، شرکت شمش فلز رویال به عنوان تنها تولیدکننده منیزیم خاورمیانه به روش احیا حرارتی (پیجن) با استفاده از فروسیلیسیم است. این شرکت که در سال ۱۳۸۶ تاسیس شده، آماده است با بهره برداری و استفاده از معادن دولومیت و فروسیلیسیم و دسترسی به منابع گازی فراوان ایران، سالانه شش هزار تن منیزیم خالص و آلیاژی را با قیمت رقابتی تامین کند. این کارخانه در شهرستان فردوس، استان خراسان جنوبی و در مسیر حمل و نقل واقع شده است.

شرکت شمش فلز رویال، نیازهای متنوع مشتریان را از شمش های خالص و آلیاژی برای ریخته گری، بیلت و تختال برای اکستروژن، نورد و گرانول منیزیم جهت گوگرد زدایی از فولاد و اصلاح گرافیت چدن تا شمش های آلیاژی را تامین می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها