نفت

قیمت نفت برنت امروز ۲۰ سنت افزایش داشت و به ۶۷ دلار و ۸۴ سنت رسید.

به گزارش«کالاخبر»، در حالی که احتمال کاهش در تولید آمریکا، افزایش تولید نفت روسیه و احتمال کاهش قیمت نفت عربستان را بی اثر کرده است، قیمت نفت امروز با اندکی افزایش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۱۸ سنت، معادل ۰.۳ درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۶۳ دلار و ۲ سنت رسید. قیمت نفت برنت هم امروز ۲۰ سنت افزایش داشت و به ۶۷ دلار و ۸۴ سنت رسید. دیروز نفت برنت بیش از ۲ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده بود.

گرگ مک کینا، استراتژیست ارشد بازار در موسسه آکسی تریدر با اشاره به افزایش تولید نفت روسیه و احتمال کاهش در قیمت نفت خام فیزیکی عربستان گفت، بازار در مقابل خبرهای بد آسیب پذیر است.

قیمت نفت برنت در ماه ژانویه به بالاترین رقم در سال جاری میلادی یعنی ۷۱ دلار و ۲۸ سنت رسید، اما از آن زمان به این طرف افت کرده و نتوانسته مجددا قیمت های بالای ماه ژانویه را تجربه کند.فشار دیگری نیز از ناحیه بازار فیزیکی بر قیمت نفت وارد می شود، جایی که انتظار می رود عربستان قیمت تمام نفت های خود برای عرضه به بازار آسیا در ماه می را کاهش دهد.

این در شرایطی است که عرضه نفت در حال افزایش است. روسیه در ماه مارس میزان تولید نفت خود را به ۱۰.۹۷ میلیون بشکه رساند که بالاتر از ۱۰.۹۵ میلیون بشکه ماه فوریه بود.یکی از عوامل تعیین کننده در بازار نفت در ماه های آینده، تولید نفت آمریکا خواهد بود که با رشدی تقریبا ۲۵ درصدی نسبت به اواسط سال ۲۰۱۶ به ۱۰.۴۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

کاهش فعالیت سکوهای حفاری نفتی در آمریکا نشان می دهد که رشد بی رویه تولید نفت آمریکا احتمالا تا اواسط امسال فروکش خواهد کرد.

​منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها