• ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
  • کد خبر: 17071
صندوق طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۳۳۸ دلار و ۵۱ سنت رسید.

به گزارش«کالاخبر»با وجود اینکه افت شاخص ها در بازارهای بورس جهان به دلیل نگرانی از وقوع جنگ تجاری بین آمریکا و چین همچنان موجب تقویت بازار فلز زرد شده است، قیمت طلا بعد از رشد بیش از یک درصدی در جلسه قبل امروز با اندکی کاهش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۳۳۸ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت فلز زرد روز دوشنبه ۱.۳ درصد رشد داشت که بیشترین افزایش روزانه در طی یک هفته گذشته بود.قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۳۴۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

سم لافلین، تحلیلگر بازار طلا گفت، به دلیل در پیش بودن تعطیلات در چین قیمت طلا به احتمال زیاد افت خواهد کرد. تعطیلات سه روزه جشنواره کینگ مینگ از پنجم آوریل آغاز می شود.

با این وجود، احساس خودداری از ریسک پذیری در بازار تقویت شده و همین مسئله موجب تقویت بازار طلا گشته است. در هنگام بروز وضعیت های آشفته سیاسی و مالی طلا یک منبع مطمئن برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

مارک تو، تحلیلگر گروه مالی وینگ فانگ در هنگ کنگ گفت: به دلیل خودداری از ریسک پذیری محدوده قیمت قبلی ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ دلار برای طلا ممکن است به تدریج به محدوده قیمت ۱۳۳۰ تا ۱۳۸۰ دلار ارتقا یابد.

امروز ارزش سهام های آسیایی روند کاهش بورس های جهانی را تداوم بخشید، اما ارزش ین ژاپن به عنوان یک دارایی امن به دلیل نگرانی از تنش های تجاری بین آمریکا و چین افزایش داشت.

​منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها