طلا

تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت.

به گزارش«کالاخبر»، قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با کاهش ۱.۷ درصدی روبرو شده که این بیشترین کاهش از اوایل دسامبر به شمار می رود.

قیمت طلا البته در سه ماه نخست امسال بیش از ۱.۷ درصد رشد داشته است. قیمت طلا پس از آنکه چهارشنبه گذشته به بیش از ۱۳۵۶ دلار یعنی بالاترین سطح خود در ۵ هفته اخیر رسید، بار دیگر با کاهش شدیدی روبرو شد و تا ۱۳۲۵ دلار در هر اونس کاهش یافت.

شاخص ارزش دلار آمریکا در هفته گذشته با افزایش ۰.۸۸ درصدی روبرو شده است. به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.از سوی دیگر تنش های تجاری در روابط چین و آمریکا نیز می تواند تاثیر مهمی بر بازارهای بین المللی داشته باشد. چین به تازگی تعرفه های سنگین ۲۵ درصدی را علیه ۱۲۸ کالای وارداتی آمریکا وضع کرده است.

انتشار آمارهای مهم اشتغال آمریکا در ماه مارس که قرار است جمعه آینده اعلام شود می تواند تاثیر مهمی بر ارزش دلار و قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا داشته باشد.

سیاست های پولی و نرخ بهره بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص آمریکا و اروپا و چین نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی کالاهای مهم باشد.

منبع:سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها