• ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
  • کد خبر: 17150
میلگرد

نگاهی به بازار میلگرد نشان می دهد که روند نزولی بازار میلگرد صادراتی چین متوقف شده و بازار میلگرد ترکیه همچنان در رکود است.

به گزارش«کالاخبر»،میلگرد صادراتی چین پس از سه هفته سقوط به ثبات رسیده است. ظاهرا بهبود بازار داخلی به لطف افزایش فعالیت ساخت و ساز به ثبات بازار کمک کرده است.

آخرین قیمت پیشنهادی میلگرد صادراتی چین ۵۲۰ تا ۵۳۰ دلار هر تن فوب ثبت شد که نشان می دهد این محصول دست از روند نزولی برداشته است. در بازار داخلی، قیمت این محصول هفته گذشته قیمت ۱۹ دلار رشد داشت و بیلت هم در چین ۱۳ دلار بالا رفت.

اگر میلگرد در بازار داخلی چین به روند صعودی ادامه دهد قیمت های صادراتی نیز از این روند پیروی خواهند کرد  ولی در آن صورت باز هم بازار صادرات به رکود خواهد رفت و حجم صادرات کمتر می شود.

بازار میلگرد ترکیه در رکود

بازار میلگرد ترکیه به روند نزولی ادامه داده است. چالش های موجود در بازار صادرات میلگرد این کشور، افت قیمت بیلت وارداتی و همچنین ابهام در بازار واردات قراضه بر بازار میلگرد این کشور فشار آورده است.

قیمت پیشهادی میلگرد صادراتی تولید ماه می ۱۵ تا ۲۰ دلار افت هفتگی داشت و به ۵۶۵ تا ۵۷۰ دلار هر تن فوب رسیده است و برخی هنوز در ۵۷۵  دلار پیشنهاد می دهند. تمایل به خرید هم کم است  و خریدارها منتظر افت قیمت بیشترند. از طرفی فعالان بازار معتقدند تا زمانی که تکلیف تعرفه های کالاهای وارداتی به آمریکا روشن نشود وضعیت بازار میلگرد ترکیه نیز در ابهام خواهد ماند. در بازار داخلی ترکیه نیز میلگرد ۵۶۵ تا ۵۷۵ دلار هر تن درب کارخانه است.

در کل رکود بازار مقاطع ترکیه بر بازار بیلت آن هم تاثیر منفی گذاشته است . بیلت وارداتی از سی آی اس ۵۴۰ تا ۵۴۵ دلار هر تن سی اف آر است که ۵ دلار افت قیمت هفتگی داشته است. خریدارها هم حاضر نیستند در بالاتر از ۵۳۰ تا ۵۳۵ دلار هر  تن سی اف آر خرید کنند. بیلت در بازار داخلی ترکیه هم ۵۵۰ تا ۵۵۵ دلار هر تن درب کارخانه است.

منبع:فولاد ایران

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها