مس

میزان تولید معادن مس شرکت های جهان طی ۱۲ ماهه سال ۲۰۱۷، ۱.۹ درصد کاهش یافت.

به گزارش«کالاخبر»، از ایمیدور، تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG) حاکیست: تولیدکنندگان معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان دسامبر سال ۲۰۱۷، ۱۹ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۷۰۰ تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۲۰ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۹۰۰ تن بود.

از این میزان، ۱۱ میلیون و ۴۵ هزار تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۴ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۲۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۹۵۰ هزار و ۱۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۷۸۴ هزار و ۳۰۰ تن «اروپا» و ۹۶۷ هزار و ۱۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

تولیدکنندگان جهانی مس در سال ۲۰۱۷، ۲۳ میلیون و ۵۰۸ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم طی سال ۲۰۱۶ میلادی، ۲۳ میلیون و ۳۶۳ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۶ دهم درصدی است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۳ میلیون و ۹۰۶ هزار تن رسید که نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی (۲۳ میلیون و ۴۱۵ هزار تن)، حاکی از رشد ۲.۱ درصدی است.

قیمت جهانی مس

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس به دلایلی نظیر تضعیف دلار، کاهش موجودی انبارها و کمبود عرضه جهانی، به حدود ۶۷۵۵ دلار در تن رسیده که البته نسبت به ماه گذشته میلادی، با کاهش حدود ۱۴۰ دلاری در هر تن مواجه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها