شیمیایی

با وجود افزایش نرخ مبنای ارز محاسباتی برای محصولات شیمیایی، قیمت های پایه اعلامی برای این قبیل محصولات در دو جهت متفاوت حرکت کردند.

به گزارش«کالاخبر»؛ طبق اعلام دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی مبنای هر دلار با ۱۷۱۲ریال افزایش به ۴۸ هزار و ۸۹۵ ریال رسیده که نسبت به نرخ مبنای این ارز برای تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۹۶ رشد ۳.۶۳ درصدی را نشان می دهد.
با وجود افزایش نرخ مبنای ارز محاسباتی برای محصولات شیمیایی، قیمت های پایه اعلامی برای این قبیل محصولات در دو جهت متفاوت حرکت کردند. بطوریکه MEG با ۱۱.۶۸ درصد افزایش قیمت پایه، بیشترین نوسان مثبت را در قیمت پایه تجربه کرد. همچنین استایرن منومر و متانول نیز به ترتیب با ۸.۷۸ و ۷.۶۳ درصد افزایش در نرخ پایه با بیشترین درصد رشد همراه شدند.
اوره پریل و نرمال بوتانول نیز در بین محصولات شیمیایی کمترین نوسان مثبت را تجربه کردند. بطوریکه دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی قیمت پایه این دو محصول را نسبت به قیمت های قبلی به ترتیب ۱.۶۲ و ۱.۱۶ درصد افزایش داد.
این در حالی است که قیمت پایه آمونیاک مایع و گازی هر دو با کاهش ۹.۵۵ درصدی اعلام شد و پس از آن محصول نیترات آمونیم کشاورزی با ۷.۱۹ درصد افت در قیمت پایه بیشترین نوسان منفی را به خود اختصاص داد. قیمت پایه اوره صنعتی گرانوله نیز با ۰.۴۸ درصد کاهش با کمترین نوسان قیمت در بین محصولات شیمیایی اعلام شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها