معدن

رییس هیات عامل ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در ۱۱ ماهه سال گذشته به هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید که ۲۰ درصد کل صادرات کشور و نزدیک به پنج تا ۶ درصد تولید ناخالص داخلی را شامل می شود.

به گزارش«کالاخبر»، از ایمیدرو، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب، افزود: در ۱۱ ماهه سال گذشته در زنجیره فولاد ۳۴ درصد رشد صادرات نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۵ ثبت شد.

وی ادامه داد: پیش از توافق هسته ای برجام، بیشتر صادرات کشور به خارج با واسطه و حتی با پرداخت حق دلالی (پورسانت) صورت می گرفت اما پس از برجام، صادرات کشور به اروپا و سایر نقاط جهان به صورت مستقیم آغاز شد.

کرباسیان تصریح کرد: پارسال بیش از هشت میلیون تن فولاد صادر شد که بخشی از آن به اروپا و حتی کانادا بود.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: یکی از اقدام های مطلوب بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۱۳۹۶ مطرح شدن این بخش در چرخه اقتصاد بود، به طوری که افراد و سرمایه گذارانی که تاکنون به این بخش نمی آمدند، ورود کردند و درآمد مناسبی به دست آوردند.

استقبال از سرمایه گذاری بخش خصوصی

کرباسیان تصریح کرد: سیاست جدید ما استقبال و حمایت از بخش خصوصی در مناطقی است که توان سرمایه گذاری دارد اما در جاهایی که این بخش کمتر ورود می کند یا جایی که سرمایه گذار اهل نباشد، مکلفیم سرمایه گذاری کنیم.

وی ادامه داد: هدف دیگر این است که طرح های نیمه تمام را با سرعت بیشتر و با زمان بندی مناسب پایان دهیم تا هزینه ها کاهش یابد.

رییس هیات عامل ایمیدرو درباره بحث ایمنی محیط زیست در ایمیدرو اضافه کرد: پارسال در این حوزه اقداات خوبی صورت گرفت. به عنوان مثال در معدن مهدی آباد، به سبب توجه به محیط زیست جانوری، افزایش زاد و ولد حیات وحش را شاهد بودیم.

بررسی آمارنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۱۹ میلیون و ۷۷ هزار و ۷۰۰ تن فولاد خام در کشور در ۱۱ ماه سال ۱۳۹۶ و رشد ۱۱.۵ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۵ بود.

برپایه این گزارش، در ۱۱ ماه پارسال ۱۷ میلیون و ۴۵۲ هزار تن انواع محصولات فولادی در کشور تولید شد. این مقدار تولید محصولات فولادی در همسنجی با سال پیش از آن رشد ۵.۶ درصدی را نشان می دهد.در این مدت ۱۴۲ هزار و ۱۰۰ تن کاتد مس، ۳۲۱ هزار و ۷۰۰ تن شمش آلومینیوم و ۲۲۰ هزار و ۸۰۰ تن آلومینا تولید شد که به ترتیب رشد منفی ۱۷.۸ درصدی، ۳.۳ درصدی و ۲.۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن داشته است.

در ۱۱ ماه پارسال تولید سنگ آهن در کشور با ثبت رشد ۸.۶ درصدی در همسنجی با سال ۱۳۹۵ به ۳۱ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۴۰۰ تن رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها