• ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
  • کد خبر: 17189
نفت

قیمت نفت برنت امروز با ۲۲ سنت، معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۶۷ دلار و ۳۳ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر»، قیمت نفت که روز جمعه به دلیل افزایش نگرانی ها از وقوع جنگ تجاری بین آمریکا و چین و رشد فعالیت های حفاری نفتی در آمریکا حدود ۲ درصد کاهش یافته بود، امروز اندکی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۱۸ سنت، معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۶۲ دلار و ۲۴ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز با ۲۲ سنت، معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۶۷ دلار و ۳۳ سنت رسید.

پس از آنکه ترامپ تهدید کرد که تعرفه های بیشتری را بر کالاهای وارداتی از چین اعمال می کند، و موجب افزایش نگرانی ها از وقوع جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان شد، قیمت نفت روز جمعه حدود ۲ درصد کاهش یافت.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «هرچند این احتمال وجود دارد که تشدید جن تجاری بر احساس رشد اقتصاد جهانی تاثیر بگذارد، اما نگرانی واقعی این است که چین، بر نفت وارداتی از آمریکا هم مالیات وضع کند.»

صرف نظر از قیمت ها نفت، تحلیلگران معتقدند تداوم جنگ لفظی در زمینه تجاری بین آمریکا و چین همچنین به شرکت های ارائه دهنده خدمات نفتی آسیب خواهد زد. این شرکت ها پس از چند سال بحران اخیرا شروع به ترمیم وضعیت خود کرده اند.

متیو فیتزسیمونز، تحلیلگر موسسه ریستاد انرژی هم گفت: «در حالی که صنعت نفت و گاز به لطف رشد قیمت ها در حال ترمیم خود است، باید این افزایش تعرفه ها می تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد.»

در بازارهای فیزیکی نفت، عراق، دومین تولید کننده عضو اوپک امروز اعلام کرده که قیمت انواع نفت خود را در ماه می ثابت نگه می دارد.

در آمریکا، شرکت های حفاری نفتی در هفته منتهی به ۶ آوریل ۱۱ سکو را به سکوهای فعال خود افزوده اند و تعداد کل سکوهای فعال را به ۸۰۸ مورد رسانده اند که بالاترین رقم از مارس ۲۰۱۵ تاکنون است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها