بهای اونس در بازارهای بین‌المللی امروز تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا کاهش یافت و نزدیک به پایین‌ترین سطح در یک هفته گذشته رسیده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، درحالی‌که قیمت طلا نتوانست در مبادلات روزهای گذشته سطوح مقاومتی بالاتری را بشکند و به روند صعودی خود ادامه دهد، سرمایه‌گذاران زیادی اقدام به فروش ذخایر طلا کرده و این مساله بار دیگر موجب افت قیمت این فلز زرد در بازارهای بین‌المللی شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در مبادلات امروز پنج‌شنبه به کمتر از ۱۱۶۷ دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه نیز به کمتر از ۱۱۶۳ دلار رسید که این پایین‌ترین رقم از ۱۳ اکتبر به شمار می رود.

قیمت طلا روز گذشته نیز برای لحظاتی به بالاتر از میانگین ۲۰۰ روز قیمتی یعنی سطح ۱۱۷۵ دلاری رسید ولی تا پایان مبادلات شب گذشته با افت ۱۰ دلاری روبرو شده است.

عدم توانایی قیمت طلا در حفظ سطح ۱۱۷۵ دلاری و افت شدید قیمت در پایان مبادلات شب گذشته نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بین‌المللی هنوز اعتماد کافی را نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار طلا ندارند و بسیاری از سرمایه‌گذاران اقدام به فروش ذخایر طلا کرده‌اند.

به این ترتیب قیمت طلا همچنین تحت تاثیر افزایش ارزش دلار نیز قرار داشته که روز گذشته با افزایش نسبی در برابر ارزهای معتبر بین‌المللی روبرو شده بود. افت شاخص سهام چین در پی انتشار آمارهای رشد اقتصادی این کشور تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی برگزاری نشست امروز بانک مرکزی اروپا و اظهارات ماریو دراگی رئیس این بانک نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا نیز طی ساعات آینده می‌تواند تاثیر زیادی بر تصمیم مقام‌های فدرال رزرو در نشست هفته آینده داشته باشد. فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال دو نشست دیگر برگزار خواهد کرد.

نااطمینانی نسبت به زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

طی ساعات آینده نتایج نشست بانک مرکزی اروپا و آمارهای مهم اقتصادی آمریکا از جمله مدعیان دریافت بیمه بیکاری شاخص قیمت مسکن و فروش مسکن در آمریکا اعلام خواهد شد.

 

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها