سرب

قیمت شمش سرب برخلاف هفته‌های قبل، در هفته گذشته روند نزولی را پشت سر گذاشت. این کاهش قیمت را می‌توان متأثر از افزایش شاخص ارزش دلار آمریکا و آغاز جنگ تجاری میان چین و آمریکا دانست.

به گزارش «کالاخبر»،طی هفته گذشته، قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن روند نزولی را طی کرد. در شروع هفته گذشته یعنی ۳ آوریل، قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن برابر ۲ هزار و ۴۰۰ دلار به‌ازای هر تن بود که نسبت به روز پایانی معاملات در هفته قبل یعنی ۲۹ مارس کاهش اندک ۰.۴ درصدی داشت. این درحالی است که در هفته گذشته قیمت سرب روند نزولی به‌خود گرفت و در روز پایانی معاملات یعنی جمعه ۶ آوریل با کاهش حدود ۱.۷۵ درصدی نسبت به شروع هفته به ۲ هزار و ۳۵۸ دلار به‌ازای هرتن رسید.

موجودی شمش سرب انبارهای بورس فلزات لندن طی یک ماه اخیر عموما روند نزولی را طی کرده است. در روز ۶ مارس ۲۰۱۷ میزان موجودی شمش سرب در انبار بورس فلزات لندن برابر ۱۳۴ هزار تن بود که در ۶ آوریل به ۱۲۹ هزار و ۲۲۵ تن رسید و این رقم حاکی از کاهش حدود ۳.۵ درصدی طی این یک ماه است. با این حال موجودی انبارهای بورس لندن طی این یک هفته روند نسبتا ثابت و حتی افزایشی را تجریه کرد و از ۱۲۹ هزار و ۱۰۰ تن در ابتدای هفته یعنی ۳ آوریل به ۱۲۹ هزار و ۲۲۵ تن در انتهای هفته یعنی ۶ آوریل رسید؛ یعنی در این مدت رشد حدود ۰.۰۱ درصدی داشته است.  

با وجود افزایش اندک موجودی شمش سرب انبارهای بورس فلزات لندن طی هفته گذشته، اما این روند افزایشی ادامه‌دار نخواهد بود. براساس گزارش گروه مطالعات بین‌المللی سرب و روی (ILZSG)، موجودی انبارهای شمش سرب دنیا در سال ۲۰۱۸ شاهد کسری عرضه خواهد بود که همین امر زمینه افزایش قیمت این فلز را درپی خواهد داشت. پیش‌بینی‌ها نیز حکایت از تحقق قیمت ۲ هزار و ۷۰۰ دلار به‌ازای هرتن شمش سرب دارد.

در هفته اخیر، شیب نزولی قیمتی شمش سرب شتاب بیشتری گرفت که علت آن را باید در مؤلفه‌های تأثیرگذار بر قیمت کامودیتی‌ها جستجو کرد. برخلاف هفته‌های قبل، شاخص ارزش دلار آمریکا طی ۱۰ روز گذشته عموما روند افزایشی داشت و با رشد حدود ۱.۲ درصدی از ۸۹.۰۲۷ واحد در روز ۲۶ مارس به ۹۰.۱۰۸ واحد در ۶ مارس رسید. افزایش شاخص ارزش دلار آمریکا طی این مدت عاملی جهت تضعیف قیمت کامودیتی‌ها ازجمله شمش سرب بود.  

بالا گرفتن جنگ تعرفه میان ابرقدرت‌های اقتصادی عامل بسیار مهمی بود که در هفته گذشته، با ایجاد فضای ناامن اقتصادی موجب کاهش تمایل سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار و ایجاد روند نزولی در بازار کامودتی‌ها شد. با وجود تمام پیش‌بینی‌های صورت گرفته نسبت به قیمت کامودیتی‌ها باید منتظر بود و دید جنگ تعرفه چه بر سر بازار خواهد آورد.

منبع:فلزات آنلاین

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها