• ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
  • کد خبر: 17200
مس

قیمت مس طی معاملات صبح امروز (۲۰ فروردین) LME رشد کرد و به ۶.۷۸۶ دلاربرتن رسید.

به گزارش «کالاخبر»،طی ۱۸ ماه اخیر، بیش از ۳۶ درصد به قیمت مس افزوده شد که البته به دلیل افزایش اخیر موقعیت‌های فروش با افت و خیز همراه بود.

دونالد ترامپ بر این باور است که چین از شدت موانع تجاری خود خواهد کاست و این امر موجب بهبود نسبی تنش‌های تجاری میان این ۲ اقتصاد بزرگ جهان خواهد شد. به عبارت بهتر، از شدت احتمال وقوع جنگ تجاری در جهان، کاسته شد و انتظار می‌رود سفته‌بازان و سرمایه‌گذاران بازار سهام بعد از کوچ بهاری‌شان به بازار طلا و ارز، مجددا به بازار فلزات پایه به ویژه مس که از آینده روشنی برخوردار است بازگردند.

طبق آخرین گزارش هفتگی شورای نظارت بر معاملات سلف بورس نیویورک، خالص موقعیت خرید سفته‌بازان در بازار مس طی هفته گذشته (منتهی به ۶ آوریل) افزایش یافت. این مسئله، موجب رشد قیمت در کوتاه‌مدت خواهد شد (مشابه ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷)، ولیکن بعد از روند اصلاحی، قیمت مس به پشتوانه عوامل بنیادی (تقویت تقاضا) به سیر جامع صعودی خود در چرخه تجاری‌اش ادامه خواهد داد.

رویترز پیش‌بینی می‌کند که تولید مس ژاپن در نیمه نخست سال مالی ۱۹-۲۰۱۸، با افزایش ۶ درصدی همراه خواهد بود. ژاپن، پس از چین، بزرگترین تولیدکننده کاتد مس در آسیا است که به دلیل ساختار اقتصادی قدرتمند، بدون بهره‌مندی از ذخایر مس، در حاشیه سود کم تولید کاتد با موفقیت فعالیت می‌کند.

در هفته جاری، بزرگترین کنفرانس سالانه مس، CESCO در شیلی برگزار می‌شود.

منبع:فلزات آنلاین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها