معدن

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: تراز تجاری بخش معدن در سال گذشته با جهش پنج میلیارد دلاری نسبت به سال ۹۱ به حدود چهار میلیارد دلار رسید.

به گزارش «کالاخبر»، به نقل از ایرنا، جعفر سرقینی در سی و هفتمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در محل این اتاق، افزود: تراز تجاری بخش معدن در سال ۹۱ منفی یک میلیارد دلار بود که با سیاست‌گذاری های صحیح دولت، برنامه ریزی و حمایت از معدن کاران و صنعتگران به چهار میلیارد دلار در پایان سال گذشته ارتقا یافت.

وی ادامه داد: در بخش صنعت فولاد و صنایع معدنی نیز در چهار سال گذشته ۷۵ میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد کشور اضافه شد که این دستاورد، بدون برنامه‌ریزی، حمایت و سرمایه‌گذاری امکان پذیر نبود.

وی یادآور شد: دستیابی به رکورد ۱۹۵ میلیون تنی ظرفیت زنجیره فولاد کشور و روند افزایشی تولیدات معدن و صنایع معدنی (به جز سیمان و مصالح ساختمانی که کاهشی بودند) در سایه برنامه ریزی دولت حاصل شد.

بر اساس این گزارش، بررسی آمارنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت، از تولید ۱۹ میلیون و ۷۷ هزار و ۷۰۰ تن فولاد خام در کشور در ۱۱ ماه سال ۱۳۹۶ و رشد ۱۱.۵ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۵ حکایت دارد.

به گفته رئیس هیات عامل ایمیدرو، صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در ۱۱ ماه سال گذشته به هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید که ۲۰ درصد کل صادرات کشور و نزدیک به پنج تا ۶ درصد تولید ناخالص داخلی را شامل می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها