همتی

در آیین گشایش یازدهمین دوره از نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، عبدالناصر همتی، رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به هم افزایی سه بازار اصلی کشور از تعامل مناسب دو بازار سرمایه و بیمه خبر داد.

به گزارش «کالاخبر»،​ همتی با اشاره به اهمیت تامین مالی در اقتصاد کشور گفت: سبک کارآمدی نظام تامین مالی در کشور به فعالیت سه بازار پول، بیمه و سرمایه بستگی دارد.

وی در ادامه بیان کرد: تامین مالی کارآمد منجر به رشد اقتصادی می شود و این مهم به چند عامل بستگی دارد. مورد اول موضوع تصمیم گیری در هر یک از ارکان است. در این زمینه میزان هماهنگی بین ارکان از اهمیت زیادی برخوردار است .

همتی دومین ویژگی یک تامین مالی کارآمد را رشد و تناسب هر کدام از ارکان دانست و گفت: بازارها باید بتوانند در یک سطح یکسان رشد کنند و دستاوردهای هماهنگی داشته باشند. اگر یک بازار از دیگری سبقت بگیرد این نظم تا حد زیادی به هم می خورد.

رییس کل بیمه مرکزی بخش سوم را ایجاد فضای تعاملی مناسب میان ارکان دانست و گفت: این نمایشگاه خود یکی از نمودهای تعامل و همکاری بورس، بانک و بیمه است. شرکت ها در این نمایشگاه می توانند دستاوردهای خود را در اختیار یکدیگر بگذارند و به ابزارهای جدید دست پیدا کنند.

وی در ادامه گفت : بیمه عامل ارتقای آرامش میان مردم و ثبات اقتصادی است . مهمترین اثر بیمه مدیریت ریسک مالی و کاهش هزینه های مبادلاتی است.

همتی با اشاره به رشد صنعت بیمه بیان کرد: رشد مداوم صنعت بیمه در سال های گذشته بسیار مشهود بوده است . در این زمینه حق رشد بیمه ها نسبت به GDP رشد قابل توجهی داشته است. گواه این موضوع نیز رشد ۲۱ درصدی رشد حق بیمه در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ است.

وی افزود : یکی از مهمترین سرمایه گذاری های ما در زمینه بیمه عمر است که رشد بسیار خوبی داشته است . براساس چشم انداز صنعت بیمه، بیمه عمر تا سال ۱۴۰۴ در پرتفوی بیمه ها رشد ۵۰ درصدی دارد.

همتی در بخش دیگری از اظهاراتش به همکاری های مشترک بازار سرمایه و بیمه اشاره کرد و گفت: اوراق بهادار بیمه ای از جمله اوراقی است که می تواند در اختیار فعالان بورسی و بیمه ای قرار بگیرد.

وی افزود: در سال های آتی با پیش بینی روند رشد بیمه عمر می توان امیدوار بود بیشتر از ظرفیت های بازار سرمایه استفاده شود. هم اکنون بحث بیمه اتکایی بسیار مطرح است که این نوع بیمه میتواند از ظرفیت های بازار سرمایه تا حد زیادی استفاده کند.

همتی همچنین استفاده از ظرفیت صندوق های سرمایه گذاری را مهم ارزیابی کرد و گفت : بحث اتصال منابع بیمه عمر به صندوق های سرمایه گذاری امسال پیگیری می شود. این موضوع نیز می تواند جذابیت بیمه عمر را افزایش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها