تیموری

مقام معظم رهبری مسئله اصلی کشور در سال ۱۳۹۷ را مجددا حوزه اقتصاد و معیشت مردم مطرح نمودند و محور امسال را تولید ملی و شعار امسال را " حمایت از کالای ایرانی" دانستند که برای تحقق این مهم همه آحاد ملت و مسئولان باید سخت تلاش کنند.

به گزارش «کالاخبر»، در این راستا بازار سرمایه کشور و در راس آن بورس کالای ایران به عنوان بازاری متشکل و سازمان یافته برای تقابل آزاد عرضه و تقاضا و باتوجه به ارتباط بسیار نزدیک با بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی، می تواند نقش مهمی را در ارتباط با نظام پولی-بانکی کشور در جهت کمک به حل برخی از مشکلات تولیدکنندگان ایرانی ایفا نماید.

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان درباره نام گذاری سال جدید و نقش بورس کالا در تحقق این شعار به «کالاخبر» گفت: معمولا بازارهای رسمی و ساختار یافته فضای شفافی ایجاد می کنند تا تولید کنندگان و مصرف کنندگان با کمترین هزینه به یکدیگر دسترسی داشته باشند و از آنجایی که بازار سرمایه به خصوص بورس کالا بازاری شفاف و سازمان یافته و محلی برای معاملات شفاف کالاست به خوبی می تواند این نقش را ایفا کند.

وی یادآور شد: از سالیان گذشته اقتصاد کشور درگیر قیمت گذاری های دستوری و سوبسید هایی بود که عموما این قیمت گذاری ها به نفع مصرف کننده نهایی نبود زیرا بازارهای شفافی وجود نداشت که این سوبسیدها بتواند به دست مصرف کننده نهایی برسد که بورس کالا می تواند به راحتی این نقش را ایفا کند که موفقیت های این بورس در سال های گذشته موید این موضوع است.

تیموری تصریح کرد: لذا از آنجایی که بورس کالا بازاری شفاف است و خریداران و فروشندگان به صورت مستقیم با یکدیگر در تعامل هستند و ذی نفعان زیادی این بازار را رصد می کنند و این بازار تحت نظارت است، این بورس می تواند نقش مهمی در  تحقق شعار حمایت از تولید داخلی ایفا کند.

مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان تاکید کرد: در حال حاضر بازارهای شفاف هستند که می توانند در کاهش رانت ها و تخصیص بهینه منابع کمک کنند تا واحدها بتوانند بر اساس مزیت های ذاتی و رقابتی خود فعالیت می کنند که از این منظر بورس کالا بسیار می تواند کمک کننده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها