اوپک

بنا به اعلام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تولید نفت کشورمان در ماه مارس (اسفند-فروردین) به سه میلیون و ۸۱۴ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به ماه پیش از آن سه هزار و ۳۰۰ بشکه در روز افزایش دارد.

به گزارش «کالاخبر»، اوپک بر اساس اعلام منابع ثانوی، تولید نفت این سازمان در ماه مارس را ۳۱ میلیون و ۹۵۸ هزار بشکه در روز اعلام کرد که نسبت به ماه پیش از آن ۲۰۱ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز کاهش دارد.

بنا به اعلام اوپک، امارات متحده عربی، نیجریه، قطر، گینه استوایی، ایران، کویت و اکوادور ماه میلادی گذشته تولید خود را افزایش داده اند در حالی که تولید نفت آنگولا، ونزوئلا، الجزایر، عربستان، لیبی، عراق و گابن کاهش پیدا کرده است.

بیشترین میزان افزایش تولید نفت در ماه میلادی گذشته متعلق به امارات متحده عربی بود. تولید نفت این کشور ماه گذشته با ۴۴ هزار و ۹۰۰ بشکه در روز افزایش به ۲ میلیون و ۸۶۴ هزار بشکه در روز رسید.

تولید نفت نیجریه با ۱۸ هزار و ۲۰۰ بشکه و تولید قطر با ۱۶ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز افزایش به ترتیب به یک میلیون و ۸۱۰ هزار بشکه و ۶۰۶ هزار بشکه در روز رسیدتولید نفت گینه استوایی نیز ماه میلادی گذشته با چهار هزار و ۲۰۰ بشکه در روز افزایش به ۱۳۵ هزار بشکه در روز رسید. اکوادور با ۲ هزار و ۶۰۰ بشکه در روز افزایش، تولید خود را به ۵۱۸ هزار بشکه در روز رساند و کویت نیز با ۲ هزار و ۳۰۰ بشکه در روز افزایش، سطح تولید ۲ میلیون و ۷۰۴ هزار بشکه در روز را ثبت کرد.

بیشترین میزان کاهش تولید نفت میان اعضای اوپک در ماه میلادی گذشته به ترتیب متعلق به آنگولا، ونزوئلا، الجزایر و عربستان بود. تولید نفت آنگولا با ۸۱ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز کاهش به یک میلیون و ۵۲۴ هزار بشکه در روز رسید.

ونزوئلا، الجزایر و عربستان نیز به ترتیب با ۵۵.۳، ۴۹.۵ و ۴۶.۹ هزار بشکه در روز کاهش تولید، سطح عرضه خود در ماه میلادی گذشته را به ترتیب به یک میلیون ۴۸۸ هزار بشکه، ۹۸۴ هزار بشکه و ۹ میلیون و ۹۳۴ هزار بشکه در روز رساندند.

ماه میلادی گذشته تولید نفت لیبی با ۳۷ هزار و ۲۰۰ بشکه در روز کاهش به ۹۶۸ هزار بشکه رسید، عراق با ۱۳ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز کاهش تولید، عرضه خود را به چهار میلیون و ۴۲۶ هزار بشکه در روز رساند و گابن با ۹ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز کاهش تولید، سطح عرضه ۱۸۳ هزار بشکه در روز ثبت کرد.

اوپک تا پایان سال ۲۰۱۸ متعهد به کاهش تولید نفت است. این سازمان در نشست رسمی ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (دهم آذرماه ۱۳۹۵) خود در وین، برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند
منبع:ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها