ابزارهای مالی

عضو هیات علمی دانشگاه تهران، توسعه بازار مالی را بدون توسعه دانش مالی و مبانی آن غیرممکن دانست.

به گزارش «کالاخبر»، رضا تهرانی، مدیر گروه مالی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) بازار مالی را بازاری متکی به دانش توصیف کرد و گفت: کسانی می توانند در این بازار خوب کار کنند و به آن رونق دهند که از دانش و مبانی مالی مناسبی برخوردار باشند .

وی افزود: توسعه بازار مالی بدون توسعه دانش مالی ممکن نیست و زمانی بازار ما می تواند به خوبی توسعه پیدا کند که دانش مالی مخصوصا در زمینه سرمایه گذاری و ابزارهای آن توسعه پیدا کند .

وی در عین حال تاکید کرد: بازار مالی و بازار سرمایه در انحصار عده ای نیست که فقط دوره های مالی دیده باشند و دکترای مالی گرفته باشند.

مدیر گروه مالی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران افزود: از آنجا که بازار مالی بازاری است که همه افراد می خواهند در آن حضور یابند و تصمیم گیری کنند، لذا مبانی آن به شکل های مختلف باید آموزش داده شود.

تهرانی، مخاطبین بازار مالی را طیف های مختلف مردم اعم از پزشک، روحانی، دانش آموز و دانشجو دانست و گفت: مقدمات ورود به این بازار از طریق فیلم های آموزشی، رسانه ها و دوره های آموزشی باید آموزش داده و در خصوص آن فرهنگ سازی شود .

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در پایان تصریح کرد: زمانی که افراد بدانند بازار مالی و بازار سرمایه جای مطمئنی برای سرمایه گذاری است و ریسک آن کنترل می شود، به سوی این بازار حرکت می کنند و سرمایه های خود را به سمت آن سوق خواهند داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها