فولاد

با نزدیک شدن به مهلت اول ماه مه برای معافیت متحدان آمریکا از تعرفه‌های این کشور برای واردات فولاد و آلومینیوم، این معافیت‌ها احتمالا تمدید خواهد شد.

به گزارش "کالاخبر"؛ شبکه "سی ان بی سی" به نقل از منابع آگاه نوشت: مدت معافیت هر کشور از تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم بر مبنای پیشرفت حاصل شده در مذاکرات در خصوص این مسئله و سایر مسائل تجاری، متفاوت است. به عنوان نمونه، کانادا و مکزیک به دلیل پیشرفت در مسائل فولاد و آلومینیوم در مذاکرات نفتا که اواخر هفته جاری ازسرگرفته می‌شود، معافیت گرفتند. اما وضعیت مذاکرات آمریکا با برزیل، استرالیا و آرژانتین مشخص نیست.

معافیت کره جنوبی از تعرفه‌ها دائمی است زیرا تحت یک قرارداد تجاری جدید، با سهمیه‌ها موافقت کرده است. مقامات دولت آمریکا از سایر کشورها درباره سطح سهمیه‌هایی که با آن موافق هستند، پرسش کرده اند.

یک منبع مطلع در دولت آمریکا به "سی ان بی سی" گفت: سهمیه‌ها بخش فعالی از مذاکرات با کشورهایی هستند که در فهرست معافیت قرار دارند.

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا پروسه معافیت‌های کشورها بجز اتحادیه اروپا را هدایت می‌کند. معافیت اتحادیه اروپا از سوی ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا در دست بررسی قرار دارد. وزارت بازرگانی همچنین بر پروسه معافیت کالاها نظارت دارد و تمامی این فرایند تحت نظارت شورای امنیت ملی قرار دارد.

مهلت اول ماه مه برای معافیت از تعرفه‌ها در یادداشت رییس جمهوری تعیین شده است و تمدید معافیت به همین شکل انجام خواهد شد. تصمیم نهایی درباره تمدید معافیت‌ها با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا است.

ترامپ به بهانه امنیت ملی، تعرفه ۲۵ درصدی برای واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی برای واردات آلومینیوم وضع کرده اما تا اول ماه مه معافیت موقتی از این تعرفه‌ها را برای برخی از شرکای تجاری آمریکا قائل شده است.

چین علیه افزایش تعرفه‌های آمریکا برای واردات فولاد و آلومینیوم در سازمان تجارت جهانی شکایتی را تنظیم کرده است. هند، روسیه، نروژ، سنگاپور، سوئیس، ترکیه و ونزوئلا نیز مانند چین نگرانی و ناامیدی خود را نسبت به تعرفه‌های آمریکا برای واردات فلزات ابراز کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها