علی اوسط هاشمی

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزایش قیمت پایه زعفران و واقعی شدن آن به نفع کشاورزان در داخل به کمک عرضه در بورس کالا را از دستاوردهای ورود این محصول به این بازار اعلام کرد.

به گزارش "کالاخبر"؛ علی اوسط هاشمی، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، درباره آخرین وضعیت عرضه زعفران در بورس کالا اظهار کرد: عرضه زعفران ایرانی در بورس کالا نگاهی نو به بازار این محصول در جهت حمایت از تولیدکنندگان است.

وی افزایش قیمت پایه زعفران در داخل به نفع کشاورزان، تثبیت و جلوگیری از کاهش نرخ محصول در بازار را از دستاوردهای ورود به بازار بورس کالا اعلام کرد.

هاشمی ادامه داد: امروز تمامی تولیدکنندگان می دانند که قیمت پایه زعفران که دولت برای بازار داخل در نظر گرفته، در آینده می تواند زمینه ساز تعیین قیمت جهانی زعفران باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از آغاز معاملات بزرگ در بورس کالا خبر داد و افزود: محقق شدن قیمت پایه اولیه و ورود به بورس، اشتیاق افراد صادرکننده برای معامله با تعاون روستایی را به همراه داشت که براساس شرایط اعلام شده صادرات زعفران در بورس، معاملات بزرگ برای قرار گرفتن در رینگ صادراتی آغاز شده است.

به گفته وی؛ سازمان تعاون روستایی زعفران تولیدی کشاورزان را به منظور صادرات خریداری کرده است، چراکه به میزان کافی زعفران برای عرضه در بازارهای داخل وجود دارد.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر حمایت از کالای تولید داخل تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از کالاهای داخل به نظر می رسد کالاهایی همچون زعفران که برد صادراتی دارد، بیشتر مورد توجه مسئولان اقتصادی قرار گیرد تا برخی قوانینی که نیاز هست بازنگری شود تا به جایگاه واقعی محصولات در بازارهای هدف دست یابیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها