• ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
  • کد خبر: 17588
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۳۵ سنت کاهش به ۷۷ دلار و ۱۲ سنت رسید که پایین تر از رکورد ۷۸ دلاری ثبت شده در روز پنجشنبه بود.

گزارش «کالاخبر»، در حالی که به نظر می رسد متحدان آمریکا تلاش خواهند کرد توافق هسته ای با ایران را حفظ کنند و این مسئله سبب باقی ماندن صادرات نفت ایران در بازار جهانی نفت خواهد شد، قیمت نفت روز جمعه با کاهش همراه بود.

یکی دیگر از نشانه های افزایش بیشتر عرضه جهانی نفت، آمارهای منتشر شده از تعداد سکوهای حفاری آمریکا بود که نشان می داد تعداد این سکوها در هفته گذشته ۱۰ مورد افزایش یافه است. علیرغم کاهش قیمت ها در روز جمعه قیمت نفت برنت رشد هفتگی ۲.۸ درصدی و نفت خام آمریکا افزایش هفتگی ۱.۲ درصدی را پشت سر گذاشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۳۵ سنت کاهش به ۷۷ دلار و ۱۲ سنت رسید که پایین تر از رکورد ۷۸ دلاری ثبت شده در روز پنجشنبه بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۶۶ سنت کاهش به ۷۰ دلار و ۷۰ سنت رسید، در حالی که در روز پنجشنبه به بالاترین ر قم ۳ سال و نیم گذشته یعنی ۷۱ دلار و ۸۹ سنت رسیده بود.

به رغم اعلام خروج آمریکا از برجام و برنامه این کشور برای وضع تحریم های جدید علیه ایران، ترزا می، نخست وزیر انگلیس دیروز تصریح کرد که کشورش از توافق هسته ای حمایت می کند و با ترامپ توافق کرده که باید برای مشخص شدن نحجوه تاثیرپذیری شرکت های فعال در ایران از تحریم های آمریکا باید مذاکراتی صورت پذیرد.

بانک آمریکایی جفریز در یادداشتی نوشت، صادرات نفت ایران در طی چند ماه آینده شروع به کاهش خواهد کرد. اما نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه دیگر اعضای اوپک برای جبران کاهش صادرات ایران تولید خود را افزایش خواهند داد.

در تحلیل بانک جفریز گفته شده که اوپک ظرفیت لازم برای پر کردن جای خالی نفت ایران را دارد، اما حتی اگر عرضه فیزیکی نفت ثابت باقی بماند... باز هم بازار با مخاطره پایین آمدن سطح تولید ذخیره مواجه خواهد بود.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها