بورس کالا

طی هفته منتهی به ۲۰ اردیبهشت ماه، در حالی که ۷۱۴ هزار و ۸۴۶ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۶ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت، حجم و ارزش معاملات به ترتیب رشد ۳۵ درصدی و ۳۳ درصدی را نسبت به هفته ماقبل تجربه کرد.

به گزارش «کالاخبر» طی هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۲۷۳ هزار و ۶۵۴ تن انواع کالا به ارزش ۸ هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار، ۲۵۷ هزار و ۸۴۲ تن فولاد، ۸ هزار و ۱۴۰ تن مس ، ۵ هزار تن آهن اسفنجی، ۲ هزار و ۵۲۰ تن آلومینیوم، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها و همچنین ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۳۸۱ هزار و ۴۴۷ تن انواع کالا به ارزش ۷ هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار، ۱۱۵ هزار و ۷۹۱ تن قیر، ۶۲ هزار و ۳۵۹ تن مواد پلیمری، ۱۴۰ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، ۲۲ هزار و ۸۰ تن لوب کات، ۲۹ هزار و ۹۵۱ تن مواد شیمیایی، ۹ هزار و ۷۰ تن گوگرد، ۲۰۰ تن عایق رطوبتی و همچنین یک هزار و ۴۹۵ تن روغن خریداری شد.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز طی هفته مذکور، شاهد معامله ۵۷ هزار و ۳۹۸ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۶۰۳ میلیارد ریال بود؛ در این تالار داد و ستد ۴۰ هزار و ۳۰۰ تن گندم، ۱۴ هزار و ۵۵۲ تن جو دامی، ۹۶ هزار  و ۵۰۰  قطعه جوجه یک روزه، یک هزار و ۸۵۰ تن شکر و ۶۰۰ تن روغن خام و همچنین ۲۰۰ کیلوگرم زعفران مشاهده شد.

بازار فرعی بورس کالا نیز در هفته گذشته شاهد معامله یک هزار و ۱۰۰ عدد بشکه خالی، یک هزار و ۵۰۰ تن روغن خام پالم اولئین، ۱۵ تن روغن کارکرده لوکوموتیو، ۱۱۰ تن سبد پروفیل فولادی، ۶۰ تن ضایعات فلزی،  ۶۶۰ تن نخ پلی استر گرید A بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها