بازارهای جهانی

بازارهای مالی جهان در روزهای آینده به دقت آمارهای خرده فروشی آمریکا را زیر نظر خواهد داشت چرا که این آمارها وضعیت هزینه های مصرفی را روشن خواهد کرد.

به گزارش «کالاخبر»، وزارت بازرگانی آمریکا قصد دارد سه شنبه آمارهای خرده فروشی آمریکا در ماه آوریل را منتشر کند.پیش بینی می شود خرده فروشی در آمریکا در این مدت ۰.۴ درصد افزایش یافته باشد. این رقم در ماه مارس نیز با رشد ۰.۶ درصدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش آمارهای ناامید کننده تورم آمریکا که هفته گذشته منتشر شد گمانه زنی هایی را درباره وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو به وجود آورده است. آمارهای خرده فروشی نیز می تواند تاحد زیادی وضعیت هزینه های مصرفی و رشد اقتصادی آمریکا را روشن کند.هزینه های مصرفی ۷۰ درصد رشد اقتصادی آمریکا را تشکیل می دهد.

دومین عامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده سخنرانی برخی از مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا است. جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو نیویورک روز سه شنبه سخنرانی مهمی خواهد داشت.فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را تغییر نداده است. نشست آتی فدرال رزرو قرار است ۱۲ و ۱۳ ژوئن برگزار شود.

سومین رویداد مهم اقتصادی هفته آینده، انتشار آمارهای مربوط به درآمد و سود و زیان شرکت های بزرگ وال استریت آمریکا است. شاخص صنعتی داوجونز در بورس آمریکا طی هفته گذشته ۲.۳ درصد رشد داشته که بیشترین افزایش از مارس به شمار می رود.

چهارمین رویداد مهم، انتشار امارهای اشتغال انگلیس است که قرار است سه شنبه منتشر شود. پیش بینی می شود نرخ بیکاری انگلیس در ماه مارس به ۴.۲ درصد رسیده باشد. رشد دستمزدها نیز در این مدت به ۲.۷ درصد خواهد رسید.

بانک مرکزی انگلیس هفته گذشته نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است. آمارهای ناامید کننده اقتصادی وضعیت نگران کننده ای را پیش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به وجود آورده است.

پنجمین رویداد مهم اقتصادی روزهای آینده نیز انتشار آمارهای رشد اقتصادی ژاپن در سه ماه نخست ۲۰۱۸ میلادی است. این آمارها قرار است چهارشنبه منتشر شود. پیش بینی می شود سومین اقتصاد بزرگ جهان برای نخستین بار در دو سال گذشته با کاهش رشد اقتصادی روبرو شده است.

منبع:سایت طلا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها