شیرزاد

به گفته رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و افزایش تعاملات بین بازارسازان و بازارگردانان و شرکت های کارگزاری در بورس و در راستای تسریع و تسهیل فروش زعفران در بورس کالا، ۳ اقدام با هماهنگی بورس انجام شده است.

به گزارش «کالاخبر»به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، حسین شیرزاد رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل  این سازمان در اولین جلسه بررسی راهکارهای تسهیل و گشایش بازار زعفران در بورس عنوان کرد: سازمان تعاون روستایی با توجه به ابلاغیه شماره ۰۲۰/۱۹۰۲۵ مورخ یکم آبان ماه سال ۹۶ وزیر محترم جهاد کشاورزی، به عنوان عامل خرید توافقی زعفران معرفی گردید که بخشی از محصول با ساز و کار معاملات، از طریق گواهی سپرده کالایی مورد معامله در بورس کالا و بخش عمده ای از محصول از شیوه خرید فیزیکی به منظور حمایت از کشاورزان زعفران کار خریداری شده است.

شیرزاد اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی از ابتدای طرح خرید توافقی در اواخر مهر ماه سال ۹۶ حدود یک و چهار دهم تن گواهی سپرده کالایی از طریق بورس کالای ایران و ۶۵ و هشت دهم تن به صورت مستقیم از کشاورزان خرید فیزیکی نموده است.

رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران میزان  خرید زعفران  سازمان مرکزی تعاون روستایی در سال ۹۶ را  بیش از ۶۷ تن اعلام کرد و گفت: از این میزان حدود ۶۳ تن و ۹۰۱ کیلوگرم  در استان خراسان رضوی و ۳ تن و ۳۴۳ کیلوگرم در استان خراسان جنوبی خریداری شده است .

وی با اشاره به جایگاه ایران در میان تولیدکنندگان جهان گفت: تولید زعفران در جهان ۳۷۸ تن بوده است که ایران با تولیدی معادل ۳۳۶ تن و با در اختیار داشتن  ۷۸  درصد تولید در جهان رتبه نخست تولیدکنندگان زعفران است و هند با تولید معادل ۲۲ تن در رتبه دوم و یونان با تولید معادل هفت و دو دهم تن در رتبه سوم قرار دارد .

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و افزایش تعاملات بین بازارسازان و بازارگردانان و شرکت های کارگزاری در بورس به تغییرات در مکانیزم فروش زعفران در بورس کالا اشاره کرد و گفت:این تغییرات از جمله حذف ارائه تضمین به میزان ۱۲ درصد ارزش کل معامله توسط خریدار بابت تحویل به موقع محصول از انبار فروشنده، کاهش میزان حداقل خرید محصول زعفران از ۵۰ کیلو گرم به ۱۰ کیلو گرم،  حذف شرط صادرات و فروش اعتباری با حداقل اخذ کارمزد می باشد.

 شیرزاد در پایان با بیان این توافق با بورس کالا اعلام کرد: کلیه تجار محترم و فعالانی که علاقه‌مند به خرید و فروش این محصول و صادرات آن هستند جهت انجام معاملات اعتباری و نقدی می توانند از طریق کارگزار به بورس کالا مراجعه و خرید نمایند .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها