سرب

در هفته گذشته قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن روند رو به رشدی داشت و طی یک هفته ۲.۵ درصد رشد را تجربه کرد. این افزایش قیمت درحالی رخ داد که موجودی انبارهای این بورس طی این مدت ۰.۶۸ درصد کاهش یافت. شاید بتوان اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت شمش سرب طی هفته گذشته را تضعیف بهره دلار و انتظار کاهش سرعت رشد بهره دلار دانست.

به گزارش «کالاخبر»، قیمت نقدی و موجودی شمش سرب در بورس فلزات لندن طی یک ماه اخیر، یعنی از ۱۱ ماه آوریل تا ۱۱ ماه مِی نشان می دهد که موجودی شمش سرب طی این یک ماه تغییر محدود اما افزایشی داشته و از ۱۲۹ هزار و ۱۰۰ تن در ۱۱ آپریل به ۱۳۲ هزار و ۲۵ تن در ۱۱ ماه مِی رسیده است، یعنی در مدت زمان یاد شده، رشد ۲.۳ درصدی داشته است. 

در روز ابتدای معاملات هفته قبل یعنی سه‌شنبه، ۸ آوریل، موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن با ۰.۶۸ درصد افزایش نسبت به روز ۴ آوریل به ۱۳۲ هزار و ۵۰۰ تن رسید، اما همان‌طور که درنمودار ۱ مشاهده می‌شود، این روند افزایشی در روزهای ۹ و ۱۰ مِی ادامه نیافت و موجودی انبارها روند نزولی به خود گرفت و به ۱۳۱ هزار و ۸۰۰ تن در ۱۰ مِی رسید. در روز پایانی معاملات هفته گذشته، موجودی شمش سرب روند افزایشی یافت و به ۱۳۲ هزار و ۲۵ هزار تن رسید.

قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن در روز ۸ مِی با افزایش ۱.۱۸ درصدی نسبت به روز پایانی معملات در هفته قبل معاملات، ۲ هزار و ۳۰۱ دلار به‌ازای هرتن رسید، اما این روند افزایشی در روز بعد ادامه پیدا نکرد و قیمت شمش سرب در بازار بورس فلزات لندن کاهش یافت و به ۲ هزار و ۲۹۱ دلار به‌ازای هرتن رسید. در ۲ روز بعد معاملات، قیمت شمش سرب با روندی افزایشی به ۲ هزار و ۳۳۲ دلار به‌ازای هر تن رسید. در مجموع طی این هفته قیمت شمش سرب افزایش ۲.۵ درصدی داشت.

این افزایش قیمت در طول این هفته در حالی واقع شد که از موجودی انبارها، به‌عنوان معیاری برای تقاضا، نه‌تنها کاسته نشد، بلکه مقداری نیز افزایش یافت. از این رو، علت رشد قیمت سرب را باید بر سایر عوامل اثرگذار بر قیمت مانند حضور سرمایه‌گذاران و تغییرات اقتصادی ابرقدرت‌ها جستجو کرد.

در هفته‌ای که گذشت آمار تورم ماه آوریل آمریکا منتشر شد، این رقم کمتر از پیش‌بینی بود. عدم رشد تورم موجب می‌شود تا فدرال رزرو از رشد بهره دلار آمریکا بکاهد و همین امر موجب شد که سرمایه‌گذاران مجدد به بازار کامودیتی‌ها روی آورند و در هفته گذشته شاهد رشد قیمت انواع کامودیتی‌ها باشیم. سرب نیز از این امر مستثنی نبود و رشد ۲.۵ درصدی را تجربه کرد.

منبع: فلزات آنلاین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها