زعفران

همانطور که قبلا اشاره شد؛ قرارداد آتی، قراردادی است که بر اساس آن خریدار متعهد به خرید کالا و فروشنده متعهد به فروش و تحویل کالا بر اساس یک قیمت مشخص و در یک زمان مشخصی در آینده می‌باشد.

به گزارش «کالاخبر»،  اصطلاحا گفته می‌شود کسی که در بورس ، قرارداد آتی را می‌خرد و خود را متعهد به خرید دارایی پایه در تاریخ معین می‌نماید، موقعیت تعهدی خرید اختیار نموده‌است و کسی که در بورس، قرارداد آتی را می‌فروشد و خود را متعهد به فروش دارایی پایه در تاریخ معین می‌نماید، موقعیت تعهدی فروش اختیار نموده‌است.

بیشتر قراردادهای آتی در جهان، منجر به تحویل فیزیکی کالا نمی‌شوند. علت این امر آن است که اکثر سرمایه گذاران قبل از رسیدن به سررسید، موقعیت تعهدی خود را می بندند. بستن موقعیت به معنی ورود در یک معامله جدید و اتخاذ یک موقعیت تعهدی برعکس می‌باشد. یعنی اگر شخصی در یک نماد معاملاتی اقدام به اخذ موقعیت تعهدی خرید نموده‌است می تواند با اخذ موقعیت تعهدی فروش موضع خود را تغییر داده و موقعیت خود را ببندد. همچنین اگر شخصی دارای موقعیت تعهدی فروش در یک نماد معاملاتی باشد می‌تواند با اخذ موقعیت تعهدی خرید در آن نماد، موقعیت خود را ببندد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها