علی اکبری

با استفاده از مکانیسم بورس کالا باید هم در زمینه واقعی شدن قیمت و رسیدن سود واقعی به کشاورز ایرانی قدم برداریم و هم زمینه صادرات محصول با نرخی همسو با قیمت های جهانی فعلی را فراهم کنیم تا رفته رفته به مرجع قیمت زعفران جهان تبدیل شود.

این روزها افزایش عرضه زعفران در بورس کالای ایران بیش از گذشته به گوش می رسد و شمارش معکوس برای راه اندازی قرارداد آتی این محصول نیز آغاز شده است. زعفران، طلای سرخ ایران است که عرضه آن در تالار نقره ایی بورس در آینده اقتصاد کشاورزی نقش به سزایی خواهد داشت و آن طور که از شواهد برمی آید، زعفران در راستای حمایت از تولید ایرانی، سود آوری واقعی کشاورز داخلی و تقویت صادرات غیرنفتی در بورس کالا عرضه می شود.

علی اکبری، رییس کمیسیون کشاوری مجلس در گفتگو با «کالاخبر» گفت: زعفران یک برند ایرانی است و چشم همه جهانیان به آن دوخته شده است؛ تولید و حمایت از این کالا ضمن اشتغال زایی می تواند بخش اقتصادی کشاورزی کشور را با توسعه روبه رو کند.

وی با تاکید بر آغاز عرضه پرحجم زعفران در بورس کالا گفت: عرضه زعفران در بورس کالا امتیازهای فراوانی را برای زعفران کاران و ایجاد بازار های صادراتی به همراه دارد به طوریکه باید درصدد باشیم با عرضه زعفران در بورس کالا از تولید و کشاورز حمایت کنیم و این محصول ایرانی را بیش از گذشته به دنیا معرفی نماییم.

رییس کمیسیون کشاوری مجلس با بیان اینکه سود واقعی از محصول ارزشمند ایرانی را خارجی ها می برند، گفت: با استفاده از مکانیسم بورس کالا باید هم در زمینه واقعی شدن قیمت و رسیدن سود واقعی به کشاورز ایرانی قدم برداریم و هم زمینه صادرات محصول با نرخی همسو با قیمت های جهانی فعلی را فراهم کنیم تا رفته رفته به مرجع قیمت زعفران جهان تبدیل شود.

 وی با اشاره به این که  عرضه هر کالایی در بورس کالا نیازمند فرهنگ سازی است تصریح کرد: مردم باید به عرضه زعفران در بورس کالا اعتماد کنند و این گام مهمی است تا شاهد عرضه سایر محصولات کشاورزی در بورس کالا و پایان خرید و فروش سنتی در این بخش باشیم.

رییس کمیسیون کشاورز مجلس با تاکید براین که عرضه زعفران در بورس کالا باید نظام مند و نهادینه شود اظهار داشت: یکی از نکاتی که باید دراین زمینه مورد توجه قرار بگیرد، بسته بندی های زعفران است. مشاهد شده است که زعفران ایرانی به کشورهای دیگر ارسال می شود و در آنجا با بسته بندی های شکیل به فروش می رسد این در حالی است که ما باید با عرضه محصول در بورس کالا با بسته بندی های مناسب، این روند را قطع کنیم و خود مرجع اصلی قیمت زعفران شویم.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد مسیر عرضه زعفران در بورس کالا هموار شده و همه فعالان و مسوولان باید در راستای آغاز عرضه زعفران و همچنین راه اندازی قرارداد آتی این محصول کمک کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها