• ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
  • کد خبر: 17678
سنگ آهن.jpg

بازار های فیوچرز فولاد و سنگ آهن چین بعد از سه روز روند صعودی که سنگ آهن را به اوج ۸ هفته اخیر رسانده بود، با افت قیمت مواجه شدند ولی چشم انداز تقاضای فولاد هنوز مثبت است.

به گزارش«کالاخبر»،بازار ساخت و ساز در چین به خوبی فعال است، موجودی فولاد انبارهای تجار از ماه مارس روند نزولی مداومی داشته و تولید فولاد کارخانه ها در آوریل به اوج تولید روزانه ۴ سال اخیر خود رسید.انتظار می رود تا اوایل جولای یا شروع گرمای تابستان تقاضای فولاد در چین رونق داشته باشد.

آخرین قیمت قرارداد اکتبر میلگرد در بورس شانگهای چین ۰.۲ درصد افت داشت و ۵۷۶ دلار هر تن ثبت شد. در حالی که روز سه شنبه به اوج  ۵۸۳ دلار هر تن رسیده بود.

قیمت قرارداد سپتامبر سنگ آهن در بورس دالیان چین هم ۰.۶ درصد افت کرد و ۷۶ دلار هر تن شد. در حالی که پیش از این به ۷۷.۵ دلار رسیده بود که از ۱۹ مارس قیمت بی سابقه ای بوده است. در بازار نقدی نیز آخرین قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد ۲.۴ درصد افت داشت و ۶۷.۲۸ دلار هر تن سی اف آر شد.

موجودی میلگرد تجار چینی آخرین بار ۶.۳۹ میلیون تن ثبت شده که ۳۵ درصد نسبت به اوج ۵ سال اخیر که اواسط مارس رویت شد افت داشته است. با رشد تقاضا، کارخانه های چینی در آوریل ۲.۵۶ میلیون تن فولاد در روز تولید کردند که از ماه می سال ۲۰۱۴ بی سابقه بوده است.

​منبع:فولاد ایران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها