آموزش

شمارش معکوس برای راه اندازی معاملات آتی زعفران آغاز شده و براساس مصوبه هیأت پذیرش سازمان بورس و اوراق بهادار نیز زعفران نگین به عنوان دارایی پایه قراردادهای آتی زعفران در بورس کالای ایران تعیین شده است. از این رو آشنایی با مراحل انجام معاملات آتی زعفران نگین بورسی برای فعالان این حوزه حائز اهمیت است که این مراحل را در ادامه می خوانید.

به گزارش «کالاخبر»، شمارش معکوس برای راه اندازی معاملات آتی زعفران آغاز شده و براساس مصوبه هیأت پذیرش سازمان بورس و اوراق بهادار نیز زعفران نگین به عنوان دارایی پایه قراردادهای آتی زعفران در بورس کالای ایران تعیین شده است. از این رو آشنایی با مراحل انجام معاملات آتی زعفران نگین بورسی برای فعالان این حوزه حائز اهمیت است که این مراحل را در ادامه می خوانید.


 مراحل انجام معاملات آتی زعفران:

  • دریافت کدمعاملاتی قراردادهای آتی
  • واریز وجه تضمین اولیه به حساب عملیاتی(حساب در اختیار)
  • ارائه سفارش خرید و یا فروش به کارگزار مربوطه و اتخاذ موقعیت تعهدی خرید یا فروش در بازار معاملات آتی
  • انجام معاملات روزانه بر روی موقعیت‌های معاملاتی اخذ شده.

لازم به ذکر است در پایان هر روز معاملاتی پس از محاسبه قیمت تسویه روزانه، عملیات به روز رسانی حساب‌ها انجام می‌شود. بدین معنی که تفاوت قیمت تعهد شده در قرارداد آتی با قیمت تسویه روزانه محاسبه شده و متناسب با اندازه قرارداد، توسط اتاق پایاپای به حساب عملیاتی مشتری در صورت سود، واریز یا در صورت زیان از آن حساب کسر می‌شود.

شرایط اخذ کد معاملاتی قراردادهای آتی

  1. مراجعه  به یکی از کارگزاران دارای مجوز معاملاتی قراردادهای آتی در بورس کالا
  2. ارائه مدارک هویتی
  3. شرکت در آزمون احراز صلاحیت متقاضیان دریافت کد معاملاتی قراردادهای آتی و ارائه پرینت نتیجه قبولی در آزمون به کارگزار مربوطه
  4. تکمیل و امضای فرم‌های درخواست کد، اقرارنامه و بیانیه ریسک معاملات قراردادهای آتی و معرفی اطلاعات حسابهای بانکی مشتری به همراه سایر مدارک موردنیاز
  5. تایید مدارک مذکور توسط کارگزار و ارائه آن به بورس کالا
  6. بررسی مدارک مذکور توسط بورس کالا و صدور کد معاملاتی برای مشتری

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها