علی ابراهیمی

سازو کار شناخته شده بورس امروز یکی از راهکار هایی است که می تواند بهره وری را در تولید و عرضه محصولات کشاورزی از جمله گندم افزایش دهد و ما باید با حمایت بیشتر از این سازو کار نه تنها از محصول ایرانی حمایت کنیم بلکه زمینه شناساندن کالای ایرانی را برای دنیا فراهم آوریم.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری میزان، علی ابراهیمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در شرایطی که بسیاری از مسایل مانع از پیشرفت در اقتصاد است یکی از کالاهایی که برای کشور استراتژیک بوده گندم است؛ این محصول سال ها از طریق خرید تضمینی از کشاورزان خریداری می شد اما چند سالی است که موضوع عرضه گندم در بورس مطرح شده که براساس ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری کشاورزی عرضه گندم در این بازار به نفع کشاورزان و در راستای واقعی شدن قیمت گندم است.

وی با ارزیابی از ساز و کار بورس کالا اظهار کرد: عرضه محصولات مختلف در بورس کالا منجر به شفافیت قیمت و معاملات می شود و مبادله و تجارت از طریق بورس کالا به مراتب بهتر و پر مزیت تر از تجارت در بازار خارج از بورس و بدون قاعده است به این ترتیب یکی از نقاط قوت بورس این است که عرضه کالای بی کیفیت در سطح کشور متوقف شده که این امر به نفع اقتصاد کشاورزی کشور است.

وی با بیان این که عده ایی تمایل به عرضه گندم از طریق بازار سرمایه را ندارند تصریح کرد: شاید در وهله اول اندکی مقاومت در عرضه محصولات در بورس کالا ایجاد شود اما نباید فراموش کنیم اصلی‌ترین راه موفقیت در بهبود کیفیت گندم و تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان عرضه آن در است.

به گفته این نماینده مجلس با عرضه گندم در بورس کالا کشاورزان در جریان قیمت و نحوه عرضه قرار خواهند گرفت و دولت می تواند در راستای حمایت از کشاورزان مابه التفاوت قیمت محصول را در زمانی کوتاه به آن ها پرداخت و بار مالی خود را کاهش دهد.

ابراهیمی با تاکید بر روان سازی تجارت گندم از طریق بورس کالا بیان کرد: بورس کالا حجم مبادلات تجارت را افزایش می دهد به گونه ایی که می توانیم آینده ایی روشن را برای صادرات رقم بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها