طلا

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران نتوانستند نسبت به روند قیمت طلا در هفته جاری به اکثریت برسند.

به گزارش «کالاخبر»، قیمت طلا هفته گذشته از رشد ارزش دلار آمریکا تحت فشار منفی قرار گرفت و به پایین مرز ۱۳۰۰ دلار سقوط کرد. دلار به نوبه خود از رشد بازده اوراق خزانه آمریکا حمایت یافت.

معامله گران و تحلیلگرانی که انتظار دارند قیمت طلا بهبود پیدا کند، اظهار کرده‌اند که این فلز زرد در هفته گذشته بیش از حد ریزش قیمت داشت و در نتیجه انتظار می‌رود شاهد نوعی تصحیح قیمت باشند. اما کسانی که کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده‌اند، انتظار دارند روند هفته گذشته طلا و دلار ادامه پیدا کند به خصوص که ضعف فنی که گریبانگیر طلا شده است.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها ۷ نفر یا ۴۴ درصد افزایش قیمت طلا و به همین تعداد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند، در حالی که دو نفر یا ۱۳ درصد نظری نداشتند.

در این بین، ۶۰۵ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد شرکت کردند که از میان آن‌ها ۲۹۶ نفر یا ۴۹ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۴۱ نفر یا ۴۰ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند؛ ۶۸ نفر یا ۱۱ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند. برای هفته گذشته ۷۹ درصد از کارشناسان وال‌استریت و ۸۹ درصد از سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند.

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۱.۹۰ دلار یا حدود ۰.۲ درصد افزایش یافت و در ۱۲۹۱.۳۰ دلار بسته شد. اما طلا برای کل هفته گذشته ۲.۲ درصد کاهش ثبت کرد که بزرگترین کاهش هفتگی در پنج ماه گذشته بود.

به گفته کن موریسون، دبیر نشریه "موریسون در بازارها"، رشد بازده اوراق خزانه و دلار قوی‌تر، مانعی برای طلا در هفته گذشته ایجاد کردند و حرکت بعدی طلا تا حد زیادی به آن‌ها بستگی دارد و اگر دلار و بازده اوراق قرضه دچار کاهش شوند، ممکن است قیمت طلا رشد ملایمی پیدا کند. انتظار می رود طلا بالای مرز ۱۲۸۰ دلار را حفظ کرده و تا مرز ۱۳۰۵ دلار بهبود قیمت پیدا کند.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر گروه "پرایس فیوچرز" نیز انتظار دارد قیمت طلا پس از اینکه هفته گذشته در مواجهه با رشد چشمگیر ارزش دلار آمریکا و بازده اوراق خزانه ریزش کرد، در معاملات هفته جاری بهبود پیدا کند. وی همچنین به بهبود تقاضای خرید فیزیکی طلا پس از ریزش قیمت این فلز اشاره کرد.

ریچارد بیکر، دبیر نشریه "اورکا ماینر" نیز پیش‌بینی کرد طلا به بالای مرز ۱۳۰۰ دلار برمی‌گردد. وی گفت: اگرچه روند افزایش نرخ‌های بهره و رشد ارزش دلار آمریکا سرعت گرفته است اما رشد فشارهای تورمی، شکاف با نرخ‌های بهره را پر خواهد کرد و رشد کسری مالی احتمالا روی ارزش دلار تاثیر می گذارد و به رشد قیمت طلا کمک می کند. هچنین عوامل ژئوپلیتیکی به حد کافی وجود دارد تا از قیمت طلا پشتیبانی کند. در این بین، تحلیلگران متعدد عنوان کردند رشد اخیر ارزش دلار احتمالا قیمتهای طلا را پایین‌تر خواهد برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها