• ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
  • کد خبر: 1774

کاهش تقاضای اخیر برای محصولات پتروشیمی سنگاپور به دنبال کند شدن آهنگ رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان یعنی چین که مقصد اصلی صادرات پتروشیمی این کشور محسوب می شود، تشدید شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از آی سی آی اس (ICIS )، به دنبال افت تقاضا از سوی بازارهای بین المللی به ویژه چین، حجم صادرات پتروشیمی سنگاپور در ماه اوت برای سومین ماه متوالی کاهش یافت. تحلیلگران معتقدند این موضوع می تواند به بروز رکود اقتصادی در کشورهای جنوب شرق آسیا که اقتصادشان وابستگی شدیدی به صادرات دارد، بینجامد.

بر اساس داده های منتشر شده توسط آژانس ارتقاء بازرگانی ﺳﺎزﻣﺎن شرکت های ﺑﻴﻦ اﻟﻤﻠﻠﻲ ﺳﻨﮕﺎﭘﻮر ( IE )، ارزش صادارت محصولات شیمیایی و پتروشیمی این کشور با ۲۹.۲ درصد کاهش در ماه اوت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افت قابل ملاحظه ای را تجربه کرد. این در حالیست که ارزش صادرات این محصولات در ماه های ژوئیه و ژوئن با افت تک رقمی همراه بود و به ترتیب ۵.۴ و ۲ درصد کاهش را نشان می دهد.

از لحاظ حجم صادرات نیز میزان محموله های ارسالی نفتا که یکی از مهمترین خوراک پتروشیمی ها به شمار می رود در ماه اوت امسال در مقایسه با سال گذشته ۶۹.۸ درصد کاهش یافت. از میان محصولات آروماتیکی نیز صادرات پاراکسیلن افت ۱۰.۶ درصدی را تجربه کرد.

در ماه اوت محصولات پتروشیمی حدود یک پنجم کل صادرات غیرنفتی تولید داخل ( NODX ) سنگاپور را تشکیل داد که کاهش قابل توجه ۸.۴ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می دهد و معادل ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار سنگاپور است. در ماه ژوئیه سهم محصولات پتروشیمی از صادرات، ۰.۷ درصد کاهش داشت.

موسسه تحقیقاتی DBS مستقر در سنگاپور، اعلام کرد: شکی نیست که این موضوع می تواند به احتمال بروز رکود اقتصادی در این کشور طی سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۵ میلادی دامن بزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها