• ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
  • کد خبر: 17750
صندوق طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۹۰ دلار و ۶۶ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر»،در حالی که ارزش دلار به نزدیکی بالاترین رقم های ۵ ماه گذشته رسیده و خوش بینی در بازارهای جهانی موجب کاهش تقاضا برای خرید طلا شده است، قیمت طلا امروز با کاهش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۹۰ دلار و ۶۶ سنت رسید. در جلسه قبل قبل فلز زرد به پایین ترین رقم از ۲۷ دسامبر یعنی ۱۲۸۱ دلار و ۷۶ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن هم امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۹۰ دلار و ۱۰ سنت رسید.

به گفته استفن اینز تحلیلگر بازار طلا، در حال حاضر عامل اصلی تغییرات قیمت طلا نوسانات ارزش دلار است. وی افزود، فروکش کردن ریسک های ژئوپلتیک نیز در کاهش قیمت طلا موثر بوده است.

ارزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی امروز به پایین تر از بالاترین رقم ۵ ماه گذشته رسید. در حالی که دو اقتصاد بزرگ جهان از آستانه یک جنگ تجاری جهانی دور شده و توافق کرده اند که برای افزایش بیشتر صادرات آمریکا به چین مذاکره کنند، واشنگتن و پکن هر دو مدعی پیروزی در این مذاکرات هستند. در همین حال، ارزش سهام های آسیایی امروز به دلیل افزایش خوش بینی ها به رشد اقتصاد جهانی شاهد افزایش بود.

گمانه زنی ها در مورد اینکه فدرال رزرو در ماه آینده میلادی مجددا نرخ بهره را افزایش خواهد داد موجب شده تا قیمت طلا تحت فشار قرار بگیرد. افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب بالا رفتن ارزش دلار و رشد سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا می شود و جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش می دهد.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز دوشنبه با ۰.۳۸ درصد کاهش به ۸۵۲.۰۴ تن رسید.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها