• ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
  • کد خبر: 17751
نفت

نگرانی ها از کاهش بیشتر تولید نفت ونزوئلا بعد از انتخاب مجدد مادورو به عنوان رئیس جمهور این کشور یه دلیل احتمال تشدید تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا موجب شد تا قیمت نفت امروز افزایش یابد.

به گزارش «کالاخبر»، دولت آمریکا موضع سرسختانه ای را در قبال ایران اتخاذ کرده و فهرستی از درخواست ها را از این کشور مطرح ساخته که می تواند منجر به محدود تر شدن صادرات نفت ایران و افزایش قیمت نفت شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت افزایش به ۷۹ دلار و ۳۹ سنت رسید. قیمت نفت برنت هفته گذشته برای اولین بار از نوامبر ۲۰۱۴ به رقم ۸۰ دلار رسیده بود.قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۲۳ سنت افزایش به ۷۲ دلار و ۴۷ سنت رسید.

تونی نونان، تحلیلگر بازار نفت در موسسه میتسوبیشی در توکیو گفت: (ذخایر نفتی) کاهش یافته و آمریکا احتمالا تحریم ها علیه ونزوئلا را تشدید خواهد کرد که این مسئله موجب بدتر شدن اوضاع در این کشور خواهد شد. این بدان معناست که احتمالا شاهد تداوم کاهش تولید نفت ونزوئلا خواهیم بود.این عامل در کنار فشار آمریکا بر متحدانش برای کاهش خرید نفت از ایران احتمالا قیمت نفت را به سمت ۸۰ دلار سوق می دهد و ما فکر می کنیم قیمت نفت ممکن است از ۸۰ دلار هم بالاتر برود.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت گفت: تشدید فشارهای اقتصادی به شدت به توانایی ونزوئلا برای صادرات نفت آسیب خواهد زد و در عین حال عملا به دست آوردن دلار برای این کشور غیرممکن می شود.

نونان برآورد کرد که تحریم های آمریکا موجب کاهش ۲۰۰ هزار بشکه ای صادرات نفت ایران تا سه ماهه پایانی سال شود.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها