بورس کالا

تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی اردیبهشت ماه سال ۹۷ شاهد معامله بیش از دو میلیون و ۹۸۱ هزار تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ۷۱ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به فرودین ماه سال جاری به ترتیب رشد ۹۹ و ۱۱۰ درصدی معاملات را تجربه کرد.

به گزارش «کالاخبر»،طی ماه گذشته تالار محصولات کشاورزی شاهد معامله بیش از ۲۶۰ هزار و ۶۶۷ تن انواع محصول به ارزش سه هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال بود.بر این اساس در این تالار ۶ تن و ۹۵۰ کیلوگرم زعفران، ۳۶۳ هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه یکروزه، ۲۲۰ هزار و ۱۰۰ تن گندم، ۱۲ هزار و ۵۲۵ تن شکر، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن روغن خام، ۱۵۰ تن دانه های روغنی، یک هزار و ۲۹۰ تن خرما و ۱۴ هزار و ۵۵۲ تن جو طی ماه مذکور به فروش رسید.

این گزارش حاکی است، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در ماهی که گذشت شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۸۴۰ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۸ هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود. در این تالار بالغ بر ۶۰۵ هزار و ۲۹۹ تن انواع قیر، ۳۰۱ هزار و ۱۷۹ تن انواع مواد پلیمری و ۱۲۶ هزار و ۵۱۰ تن مواد شیمیایی معامله شد.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۶۲۶ هزار و ۶۶۵ تن وکیوم باتوم، ۹۳ هزار و ۹۲۰ تن لوب کات، ۴۰ هزار و ۳۹۰ تن گوگرد، یک هزار و ۶۴۸ تن عایق رطوبتی، ۲۰ تن گازها و خوراک ها، ۵ هزار تن سلاپس واکس، ۴۵ هزار و ۱۱۴ تن روغن اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز در اردیبهشت ماه شاهد معامله ۸۶۲ هزار و ۹۳۰  تن انواع کالا به ارزش ۲۸ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال بود.در این تالار ۸۱۲ هزار و ۸۷ تن انواع فولاد، ۲۳ هزار و ۸۵۵ تن انواع مس، ۷۰۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۴۸ تن کنسانتره ، ۱۰ هزار و ۷۶۰ تن آلومینیوم، ۲ هزار تن سیمان و ۱۵ هزار تن آهن اسفنجی از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالا نیز طی مدت مذکور معامله یک هزار و ۵۰۰ تن محصول معدنی، ۷ هزار و ۴۰۰ تن انواع محصول کشاورزی و یک هزار و ۳۹۰ تن ضایعات فلزی را تجربه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها