روی

در هفته‌ای که گذشت باوجود کاهش موجودی انبارهای بورس فلزات لندن، قیمت شمش روی روند نزولی را طی کرد، اما این روند نزولی متأثر از تصمیم ترامپ بر لغو یک‌جانبه نشست کره‌شمالی و آمریکا تا پایان هفته ادامه نیافت. به‌نظر می‌رسد، این تصمیم تأثیر مثبتی بر قیمت کامودیتی‌ها خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر»، روند قیمتی و موجودی شمش روی در انبارهای بورس فلزات لندن نشان می دهد که میزان موجودی شمش روی در انبارهای بورس فلزات لندن در هفته گذشته روند نزولی را طی کرد. در روز ابتدایی معاملات هفته قبل یعنی دوشنبه بیست و یکم ماه مِی، میزان موجودی شمش روی در انبارهای بورس فلزات لندن معادل ۲۳۱ هزار و ۱۰۰ تن بود که نسبت به روز پایانی معاملات در هفته پیش خود یعنی جمعه ۱۸ مِی کاهش ۰.۱۵ درصدی داشت.

این روند نزولی موجودی در روز بعد نیز ادامه یافت و موجودی انبارها در روز سه‌شنبه ۲۲ مِی با کاهش ۰.۱۴ درصدی نسبت به روز قبل خود به ۲۳۰ هزار و ۷۷۵ تن رسید. در روز بعد نیز از مقدار موجودی شمش روی کاسته شد و به ۲۲۹ هزار و ۲۷۵ تن رسید. در روز بیست و پنجم ماه مِی نیز همین روند نزولی ادامه یافت و موجودی شمش روی انبارهای بورس فلزات لندن به ۲۲۹ هزار و ۱۵۰ تن رسید. در مجموع طی این یک هفته میزان موجودی شمش روی در انبارهای بورس فلزات لندن در روز پایانی هفته نسبت به روز پایانی هفته پیش از آن، کاهش یک درصدی داشت. 

طی یک هفته اخیر قیمت شمش روی در مجموع روند نزولی را طی کرد. میزان کاهش قیمت شمش روی در طول این هفته معادل یک درصد برآورد شد. در شروع هفته یعنی ۲۱ مِی قیمت شمش روی در بورس فلزات لندن نسبت به آخرین روز از هفته پیش از آن، اندکی رشد داشت و به ۳ هزار و ۹۸ دلار به‌ازای هرتن رسید، اما این روند افزایشی در روزهای بعد ادامه نیافت و قیمت شمش روی به ۳ هزار و ۶ دلار به‌ازای هر تن در روز بیست و سوم کاهش یافت. با این حال، در ۲ روز پایانی هفته، قیمت شمش روی در انبارهای بورس فلزات لندن دوباره افزایش یافت و در نهایت در روز پایانی معاملات یعنی بیست و پنجم به ۳ هزار و ۴۸ دلار به‌ازای هرتن رسید که همچنان از قیمت آخرین روز هفته پیش از آن، کمتر بود.

طی هفته گذشته قیمت شمش روی هیچ تبعیتی از موجودی انبارهای بورس فلزات لندن نداشت. شاخص ارزش دلار آمریکا مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر قیمت بود. در روزهای ابتدایی هفته دلار روند صعودی داشت و همین امر عامل تضعیف کامودیتی‌ها بود. با این حال، با اعلام لغو یک‌جانبه نشست کره‌شمالی – آمریکا توسط ترامپ دلار وارد روند نزولی شد و افت ۰.۲۱ درصدی پیدا کرد. همین امر زمینه رشد کامودیتی‌ها را فراهم کرد. حال باید دید که این اتفاق در هفته آتی چه تأثیری بر قیمت کامودیتی‌ها خواهد داشت؛ هرچند که گمانه‌زنی‌ها، حاکی از رونق بازار کامودیتی‌ها در هفته آتی است.

منبع:فلزات آنلاین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها