سرب

طی هفته‌ای که گذشت، موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن روند رو به رشد کندی را تجربه کرد. در روز پایانی هفته گذشته، این رشد شیب بیشتری به خود گرفت. قیمت شمش سرب در طول این هفته در بورس فلزات لندن با رشد ۵.۸ درصدی نسبت به روز پایانی هفته پیش از آن، به ۲ هزار و ۴۶۵ دلار به‌ازای هر تن رسید.

به گزارش «کالاخبر» روند موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن از بیست و پنجم آوریل تا بیست و پنجم ماه مِی نشان می دهد که طی این یک ماه درمجموع، میزان موجودی شمش سرب افزایش ۲.۴ درصدی داشت و از ۱۳۰ هزار و ۸۵۰ تن در روز ۲۵ آوریل به ۱۳۳ هزار و ۹۵۰ تن در روز ۲۵ ماه مِی رسید.

در روز ابتدایی معاملات هفته گذشته، موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن برابر ۱۳۳ هزار و ۲۷۵ تن بود که نسبت به روز پایانی معاملات در هفته پیش یعنی هجدهم کاهش ۰.۳۴ درصدی داشت. این روند کاهشی در روز بعد ادامه نیافت و موجودی انبارها با اندکی افزایش به ۱۳۳ هزار و ۳۰۰ تن رسید. همچنین در روز بیست و چهارم نیز مقدار موجودی در همین حد باقی ماند. پس از آن، در روز بیست و پنجم موجودی شمش روی با ۰.۴۸ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود به ۱۳۳ هزار و ۹۵۰ تن رسید. در مجموع موجودی انبارهای بورس فلات لندن از شمش روی در روز ۲۵ مِی نسبت به روز پایانی معاملات هفته قبل رشد ۰.۱۷ درصدی داشت.   

روند قیمتی شمش سرب، طی یک ماه اخیر نشان می دهد که در روز ابتدایی هفته گذشته، یعنی ۲۱ مِی، قیمت شمش سرب با درصدی افزایش نسبت به روز پایانی هفته قبل خود به ۲ هزار و ۳۶۰ دلار به‌ازای هر تن رسید. این روند رو به رشد قیمتی در روزهای بعد نیز ادامه یافت و در روز پنج‌شنبه بیست و چهارم ماه مِی قیمت شمش سرب به ۲ هزار و ۵۰۲ دلار به‌ازای هر تن رسید که حاکی از رشد ۷.۴ درصدی نسبت به روز پایانی هفته قبل معاملات بود. این روند افزایشی قیمت در روز پایانی معاملات هفته یعنی بیست و پنجم ادامه نداشت و قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن با ۱.۵ درصد کاهش به ۲ هزار و ۴۶۵ دلار به‌ازای هر تن رسید. در مجموع در این هفته قیمت شمش سرب، رشد ۵.۸ درصدی را تجربه کرد.

براساس گزارش متال‌بولتن در هفته گذشته، چین یک محموله ۱۶ هزار تنی کنسانتره سرب شرکت گلکنور را در گمرک این کشور متوقف کرد. منابع گمرک چین مدعی هستند که این محموله نوعی سرباره غلیظ سرب بود که ورود آن به چین ممنوع است. هر چند که شرکت گلنکور این ادعا را رد کرده‌ است. توقف این محموله و نیاز تولیدکنندگان چین به سرب زمینه رشد قیمت این فلز در این کشور و در ادامه در بازار بورس فلزات لندن را در هفته‌ای که گذشت مهیا کرد.

منبع:فلزات آنلاین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها