ورق سرد

نگاهی به بازار جهانی ورق نشان می دهد که قیمت این محصول در جنوب شرق آسیا با کاهش روبه رو شده اما در بازار داخلی چین بهبودهایی داشته است.

افت قیمت ورق در جنوب شرق آسیا

به گزارش «کالاخبر»، قیمت ورق گرم وارداتی در جنوب شرق آسیا پس از افت های هفته گذشته، در ثبات است. 

این در حالی است که تقاضا برای خرید این محصول کم است و خریدارها بازار داخلی را به واردات ترجیح می دهند. ورق گرم چین از ۶۰۰ تا ۶۲۵ دلار هر تن سی اف آر به ۶۰۰ تا ۶۱۰  دلار هر تن سی اف آر رسیده است.

بهبود بازار ورق چین

قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین روزهای اخیر بهبودهایی داشته است به طوری که در حال حاضر قیمت ورق گرم بین ۶۵۹ تا ۶۶۲ دلار هر تن درب کارخانه است.

ورق گرم صادراتی چین نیز ۵۹۰ تا ۶۰۰  دلار هر تن فوب است که افتی جزیی داشته است. البته برخی از تجار قیمت را ۵ دلار پایین آورده اند و ۵۸۰ تا ۵۸۵ دلار هر تن فوب نیز پیشنهاد می دهند.

رشد جزیی واردات ورق به امریکا

آخرین آمار گمرکی آمریکا نشان می دهد که در سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ واردات ورق فولادی به این کشور نسبت به سال ۲۰۱۷ رشد ۱.۴ درصدی داشته و ۲.۷۳ میلیون تن ثبت شد در حالی که مدت مشابه سال گذشته ۲.۶۹ میلیون تن بود.

از طرفی واردات ورق در ماه مارس ۱.۰۴ میلیون تن بود که ۲۸ درصد نسبت به فوریه سال جاری رشد داشت. در ماه آوریل نیز ۱۷ درصد نسبت به سال قبل بالا رفته ۱.۰۴ میلیون تن بود. انتظار می رود با اجرا شدن تعرفه های جدید واردات فولاد و آلومینیوم تاثیرات آن بر میزان واردات به امریکا نیز نمایان شود.

منبع:فولاد ایران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها