طلا

تحلیلگران بازارهای بین المللی بر این باورند که تشدید نگرانی های سیاسی و اقتصادی در اروپا به خصوص اوضاع ایتالیا می تواند در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

به گزارش «کالاخبر»، در حالی که بحران و بن بست سیاسی در ایتالیا موجب کاهش شاخص سهام و ارزش یورو در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی شده است، تحلیلگران بین المللی معتقدند که ادامه نگرانی های سیاسی و اقتصادی در منطقه یورو در نهایت به نفع تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک تاکید کرد، به نظر من نوسانات ارزش دلار آمریکا، بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و نگرانی های سیاسی و اقتصادی در منطقه یورو به خصوص ایتالیا تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.

قیمت طلا بر حسب یورو به بالاترین سطح خود از سپتامبر رسیده است. ادامه روند صعودی ارزش دلار در برابر یورو می تواند موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا در بازارهای اروپایی شود. اختلاف بین سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا و اروپا نیز در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

برخی تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که انتشار  آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا و منطقه یورو طی روزهای آینده تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت. آمارهای اشتغال و رشد دستمزدها در آمریکا مهمترین آماری است که طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

البته گروهی از استراتژیست های بین المللی نیز بر این باورند که افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی شرط لازم برای افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد بود.

منبع:سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها