زعفران

در جریان معاملات امروز در بازار معاملات قراردادهای آتی زعفران، سرمایه گذاران بیش از ۲۰۷۸ قرارداد به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال معامله کردند.

به گزارش «کالاخبر»، امروز در حالی ششمین روز از معاملات قراردادهای آتی زعفران برای سررسید شهریور ماه ۹۷ پایان یافت که قیمت هر گرم زعفران نگین در بالاترین سطح با نوسان مثبت ۲.۸۷ درصدی به قیمت ۷۱ هزار و ۵۰۰ ریال رسید و در پایین ترین سطح به قیمت ۷۰ هزار و ۶۰۰ ریال کاهش یافت. قیمت تسویه روزانه این قرارداد نیز به رقم ۶۹ هزار و ۵۰۴ ریال رشد کرد.

این گزارش می افزاید، افزون بر معامله ۲۰۸۷ قرارداد آتی زعفران، تعداد ۳۳۹۴ موقعیت باز نیز در بازار به ثبت رسید.

در بازار معاملات نقدی زعفران در قالب گواهی سپرده کالایی هر گرم زعفران براساس قیمت پایانی ۶۱ هزار و ۸۷۲ ریال معامله شد. این در حالی است که گواهی سپرده زعفران نگین در بالاترین قیمت به مبلغ ۶۲ هزار و ۸۹۱ ریال نیز خرید و فروش شد و پایین ترین قیمت نقدی نیز مبلغ ۶۰ هزار و ۷۰۰ ریال به ثبت رسید.

گفتنی است در مجموع طی این معاملات سرمایه گذاران و فعالان بازار زعفران تعداد ۱۲ هزار و ۵۹۰ گواهی سپرده را دادوستد کردند.

بازار آتی سکه

نگاهی به روند معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران نیز نشان می دهد که معامله گران بازار آتی سکه در روز گذشته ۲۶ هزار و  ۷۷۶ قرارداد برای تحویل ماه های آینده به ارزش ۶ هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال منعقد کردند.  

به این ترتیب روز گذشته در سررسید تیر ماه سال جاری ۳۹۷ قرارداد و در سررسید شهریور ماه  ۷۸ قرارداد ثبت شد.

 همچنین روز گذشته و در  سررسید آبان ماه بیش از ۹۴۰ قرار داد و در سررسید دی ماه بالغ بر ۲۵ هزار و ۳۵۰ قرارداد روی تابلوی معاملات درج شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها