انزلی

مدیر توسعه و تجارت سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: ما بین سازمان منطقه آزاد انزلی و بورس کالا تفاهم نامه همکاری منعقد شده است و با رعایت استانداردهای بورس کالا، انبارهای منطقه مورد تأیید سیستم انبارداری بورس کالا قرار گرفته تا در قالب گواهی سپرده کالایی قبض انبار، شاهد کاهش هزینه های مالی و زمانی معاملات بورسی منطقه باشیم.

به گزارش «کالاخبر»، مدیر توسعه و تجارت سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به افزایش ۶۵۶ درصدی مساحت انبارهای این منطقه طی چهار سال گذشته به ایرنا گفت: مساحت انبارهای محدوده این منطقه در پایان سال ۹۲ حدود سه هزار متر مربع بوده که با بهره گیری از توانمندی سرمایه گذاران بخش خصوصی، ظرفیت انبار های محدوده به بیش از ۲۲هزار و ۶۰۰ متر مربع افزایش یافته است .

مختار گرشاسبی با اشاره به اهمیت وجود این انبارها بعنوان زیرساخت فعالیت تجاری ارائه بسته های حمایتی و تشویقی را از عوامل توسعه این سازه ها عنوان کرد.

وی در ادامه طرح توسعه انبارهای سرپوشیده را به عنوان یک از زیرساخت ضروری در حوزه های صنعتی-تولیدی، تجاری و ترانزیت عنوان و خاطرنشان کرد : با تکیه بر مزایا و معافیت های قانونی منطقه آزاد انزلی و بهره گیری از توانمندیهای بخش خصوصی در سطح منطقه به عنوان یکی از سیاست های راهبردی از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در مدت چهار سال گذشته سازمان منطقه آزاد انزلی موفق شده است در ساخت تمامی انبارهای جدید، از توانمندی بخش خصوصی استفاده کند.

مدیر توسعه و تجارت منطقه آزاد انزلی افزود : مجتمع بندری کاسپین جزو بنادر نسل سوم بوده و گسترش شبکه انبار داری در منطقه آزاد انزلی با تمرکز بر فضای پسکرانه مجتمع بندری کاسپین صورت گرفته تا در مسیر تکمیل زیرساخت های این مجتمع بندری ، بخشی از زیرساخت های لازم برای تبدیل شدن این منطقه به مرکز داد و ستد کالاهای اساسی کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز تکمیل شود و از سوی دیگر باید با توسعه شبکه انبار داری اقدامات لازم جهت تأمین نیازهای فعلی و آتی حوزه های تولیدی، ترانزیتی و بازرگانی را انجام داد و این در حالی است که با توسعه انبارهای منطقه، امکان درآمد زایی در حوزه های انبار داری برای این سازمان و بخش خصوصی نیز فراهم میشود.

گرشاسبی با اشاره به ضرورت ایجاد انبارهای مختلف در سطح منطقه بیان کرد : سازمان منطقه آزاد انزلی بر این باور است که تنوع انبارهای موجود در سطح منطقه به عنوان یک زیرساخت ضروری، می تواند به عنوان یکی از حلقه های اصلی در زمینه صادرات مجدد، انبار داری مواد اولیه واحدهای تولیدی-صادراتی منطقه، و در پشتیبانی از شبکه تجاری در حوزه کالای همراه مسافر نقش موثر و تنظیم کننده عرضه و تقاضا داشته باشد.

مدیر توسعه و تجارت سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: ما بین سازمان منطقه آزاد انزلی و بورس کالا تفاهم نامه همکاری منعقد شده است و با رعایت استانداردهای بورس کالا، انبارهای منطقه مورد تأیید سیستم انبارداری بورس کالا قرار گرفته تا در قالب گواهی سپرده کالایی قبض انبار، شاهد کاهش هزینه های مالی و زمانی معاملات بورسی منطقه باشیم.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه ، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف ۱۰۰ درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها ، فعالیت بورس کالای منطقه ، اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی تولیدی در منطقه آزاد انزلی است.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال جنوب ، دارا بودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر ، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ، دسترسی از طریق راه های مناسب ، به بازارهای مصرف کشورهای CIS و نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از دیگر مزایای منطقه آزاد انزلی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها