درآمدهای نفتی

نرخ پایبندی روسیه به توافق کاهش تولید که میان اعضای اوپک و تولیدکنندگان خارج از این گروه امضا شده است، در ماه می به ۹۵ درصد رسید.

به گزارش«کالاخبر»، اسپوتنیک نیوز به نقل از الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نوشت: نرخ پایبندی روسیه به توافق کاهش تولید نفت با اوپک در ماه می، ۹۵ درصد بود و این کشور به حفظ تعادل در بازار نفت کاملا پایبند است.

اوپک و تولیدکنندگان خارج از این گروه شامل روسیه با هدف مقابله با اشباع عرضه و تقویت قیمتها در اواخر سال ۲۰۱۶ توافق کردند تولیدشان را مجموعا ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این توافق از ابتدای ژانویه سال ۲۰۱۷ اجرا شد و قرار است تا پایان امسال ادامه پیدا کند.

سهم تولیدکنندگان غیراوپک از کاهش تولید ۵۵۸ هزار بشکه در روز است که از این میزان روسیه متعهد شده است تولیدش را ۳۰۰ هزار بشکه در روز محدود کند.

با این حال دو هفته پیش وزیران انرژی عربستان سعودی و روسیه اعلام کردند این دو کشور در واکنش به افت شدید تولید ونزوئلا و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، آماده تسهیل محدودیت‌های تولید هستند و بدنبال اعلام این خبر، قیمتهای نفت روند کاهشی پیدا کرد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با بلومبرگ گفت: هنوز هیچ تصمیمی درباره کم‌کردن سهمیه‌های کاهش تولید گرفته نشده است. این تصمیم پیش از ۲۲ ژوئن که نشست رسمی اوپک برگزار خواهد شد گرفته نمی‌شود. سهیل المزروعی، وزیر نفت امارات متحده عربی نیز گفت: این تصمیم بایستی با موافقت اکثریت اتخاذ شود.

به نظر می‌رسد اکثر معامله‌گران افزایش تولید از سوی اوپک و روسیه را قطعی می‌دانند. متوسط تولید روزانه عربستان سعودی نیز رو به افزایش بوده و هفته گذشته به بالاترین میزان در هفت ماه گذشته رسید.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها