موسوی لارگانی

عرضه گندم در بورس کالا در کنار پرداخت سریع وجه به کشاورزان، موجب حذف دلالان از چرخه خرید، فروش و توزیع محصولات کشاورزی شده و موجبات شفافیت قیمت را فراهم می کند.

 به گزارش «کالاخبر» سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید با استفاده از ظرفیت بورس کالا به سمت واقعی‌تر شدن قیمت گندم و انطباق با نرخ‌های جهانی گام برداریم که در این مسیر باید شرایط را به نفع کشاورزان مهیا کنیم.

وی نقش بورس کالا در تعادل بازار اشاره کرد و گفت: 

در بورس قیمت محصولات در تقابل عرضه و تقاضا کشف می شود و می توان برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی نیز از این مکانیسم بهره برد.

این نماینده مجلس در باره عرضه گندم در بورس کالا گفت: اگر عرضه گندم کشاورزان خرد هم بتوانند در بورس حضور داشته و محدودیتی برای آن ها ایجاد نشود عرضه گندم در بورس کالا مفید بوده و به مرور  نیاز به نرخ خرید تضمینی هم نخواهیم داشت.

به گفته وی حوزه ورود خریداران در بورس نیز حائز اهمیت است به طوریکه باید با همکاری بورس و وزارت جهاد کشاورزی و تشکل های مرتبط امکان حضور مصرف کنندگان در بورس فراهم شود. 

فروش شفاف محصولات به خارجی ها 

این عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر گسترش بورس کالادر تعامل با دیگر کشور ها بیان کرد: اگر امکانی فراهم شود تا بورس ما با شبکه های بورس دنیا و خریداران خارجی در ارتباط باشد می توانیم بسیاری از محصولات کشورمان را در بستری شفاف به خارجی ها بفروشیم البته این امر بایستی پس از تامین نیاز داخلی صورت گیرد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها