طلا

بر مبنای نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران با وجود اینکه پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را افزایش دهد، انتظار دارند قیمت طلا در هفته جاری افزایش پیدا کند.

به گزارش«کالاخبر» به نقل از ایسنا، برخی از ناظران بازار به این موضوع اشاره کرده اند که معامله گران بالا رفتن نرخهای بهره آمریکا را پیش از این در قیمتها لحاظ کرده اند.

طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخهای بهره بالاتر از یک طرف، از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و از طرف دیگر به تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز ارزشمند که بازدهی ندارد لطمه می‌زند.

سرمایه گذاران رویدادهای خبری بزرگی را در هفته جاری رصد می کنند که مهمترین آنها نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا است. انتظار می رود بانک مرکزی در نشست هفته جاری خود نرخهای بهره را ۲۵ واحد افزایش دهد. سایر رویدادها شامل دیدار میان مقامات کره شمالی و آمریکا و نشست بانک مرکزی اروپا است.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر یا ۵۹ درصد افزایش قیمت طلا و چهار نفر یا ۲۴ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند در حالی که ۳ نفر یا ۱۸ درصد نظری نداشتند.

در این بین، ۸۳۰ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد شرکت کردند که از میان آنها ۵۰۵ نفر یا ۶۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۲۳ نفر یا ۲۷ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند؛ ۱۰۲ نفر یا ۱۲ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

برای هفته گذشته ۷۱ درصد از کارشناسان وال استریت نسبت به روند افزایش قیمت طلا خوش‌بین و ۵۱ درصد از سرمایه‌گذاران بدبین بودند.

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۳۰ سنت کاهش یافت و در ۱۳۰۲.۷۰ دلار بسته شد. اما طلا برای کل هفته حدود ۰.۳ درصد افزایش ثبت کرد.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه معاملات "لاسال" انتظار هفته پرتلاطمی را دارد که طی آن قیمت طلا نهایتا بالاتر خواهد رفت. وی پیش بینی کرد بازار زمان نشست بانک مرکزی آمریکا، واکنش یک باره ای داشته باشد اما سیاستگذاران معمولا به نیت خود از قبل اشاره می‌کنند.

جورج گرو، مدیرکل شرکت "آر بی سی ولث منیجمنت" نیز پیش بینی کرد به دلیل اینکه احتمال افزایش نرخهای بهره تاثیر خود را در قیمتها گذاشته است، طلا احتمالا افزایش قیمت پیدا می کند.

در این بین برخی از تحلیلگران انتظار دارند قیمت طلا به دلیل رشد ارزش دلار آمریکا، کاهش پیدا کند. طلا و دلار رابطه معکوس دارند زیرا صعود ارزش دلار طلا را که به این ارز قیمت گذاری می شود برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها