مدیر عامل بورس کالای ایران از اجرای طرح قیمت تضمینی بر روی ذرت خوزستان در بورس کالا خبر داد و تصریح کرد: به زودی انتشار اوراق سلف کالایی برای محصولات پتروشیمی و معدنی در بورس کالا کلید می خورد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حامد سلطانی نژاد ، مدیر عامل بورس کالای ایران گفت: بزودی مجموعه‌ای از  اوراق سلف کالا بر روی محصولات پتروشیمی و نیز در حوزه مواد معدنی از سوی بورس کالا منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بورس کالا بنا دارد به سمت انتشار اوراق بهادار با محوریت کالا پیش برود، از اجرای طرح کشف قیمت تضمینی در این بازار خبر داد و افزود: در رینگ کشاورزی بورس کالا کشف قیمت تضمیمی بر روی ذرت خوزستان به زودی اجرا خواهد شد که نقطه عطفی برای صنعت کشاورزی و ورود این صنعت به بازار سرمایه خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: تلاش می شود کشف قیمت تضمینی بر روی سایر کالاهای کشاورزی نیز تسری یابد چرا که با توجه به پرداخت مابه التفاوت نرخ پرداختی تا قیمت پایه علاوه بر اقبال کشاورزان می‌تواند منافع دولت را هم در پی داشته باشد.

سلطانی‌نژاد با تاکید دوباره بر آمادگی بورس کالا برای راه اندازی بورس آتی ارز، گفت: هم اکنون زیرساخت‌ها و نرم افزارهای مورد نیاز برای راه‌اندازی بورس ارز در بورس کالا آماده شده و در گام اول این بازار قابلیت انجام معاملات مشتقه ارز را فراهم کرده است.

منبع: فارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها