مس

جلسه فلزات پایه در فروم سالانه بازار شانگهای در تاریخ ۲۹ تا ۳۰ ماه می برگزار شد. دیدگاه خوش‌بینانه نسبت به فلزات پایه به‌وی‍ژه مس و عدم اطمینان اهالی بازار به علت کاهش رشد اقتصادی در اروپا، ژاپن و چین، موضوعات مهم این جلسه بود.

به گزارش«کالاخبر»، بر اساس اعلام موسسه متال‌بولتن، پیش‌بینی می‌شود میانگین قیمت مس در بورس فلزات لندن در سال ۲۰۱۸ به ۷ هزار و ۲۱۳ دلار در هر تن (رشد ۱۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷) و در سال ۲۰۱۹ به ۷ هزار و ۸۱۳ دلار در هر تن (رشد ۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸) برسد.

سخنرانان فروم سالانه بازار شانگهای در مورد عملکرد مس، آلومینیوم، نیکل و کبالت در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ نظرات مثبتی داشتند و بیش‌ترین خوش‌بینی را نسبت به فلز مس ابراز کردند.مدیرکل کمپانی Jinmai Resources در این جلسه گفت: «در میان فلزات پایه، مس بیش‌ترین پتانسیل افزایش قیمت را در سال جاری دارد، زیرا عرضه و تقاضا برای فلز سرخ قوی است.»

همچنین بر طبق گفته مدیرکل کمپانی Jinmai Resources، بهبود اقتصادی جهانی که سال گذشته در اروپا، ژاپن و چین ثبت‌شده بود؛ در سه‌ماهه اول سال جاری ادامه پیدا نکرد و انتظار می‌رود که رشد اقتصادی در اتحادیه اروپا، ژاپن و چین با کندی همراه شود. اما طی شش‌ماه آینده، رونق اقتصادی در ایالات‌متحده پیش‌بینی می‌شود که خود دلالت بر تقویت شاخص ارزش دلار و افزایش بیش‌تر نرخ‌های بهره در این کشور خواهد داشت.

منبع:فلزات آنلاین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها