سرب

طی هفته‌ای که گذشت قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن به بالاترین رقم طی ۳ ماه قبل رسید، علت این افزایش قیمت را سیاست‌های زیست‌محیطی سخت‌گیرانه دولت چین و کاهش تولید شمش سرب در این کشور می‌دانند، هر چند روند شاخص ارزش دلار آمریکا نیز طی این هفته بر این رشد قیمتی، کمک به‌سزایی کرد. در مجموع باید گفت طی چند ماه اخیر قیمت شمش سرب بیش از هر عاملی متأثر از سیاست‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا و سیاست‌های دولت چین بوده است.

به گزارش«کالاخبر»، قیمت نقدی و موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن طی یک ماه اخیر از هشتم ماه مِی تا هشتم ماه ژوئن را نشان می‌دهد. در روز پایانی معاملات هفته پیش‌تر یعنی جمعه ۱ ژوئن میزان موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن به ۱۳۳ هزار و ۴۷۵ تن رسیده بود. با شروع هفته معاملات، یعنی روز دوشنبه ۴ ژوئن موجودی شمش سرب با ۰.۵ درصد رشد به ۱۳۴ هزار و ۲۰۰ تن رسید. در روزهای بعد موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن نزولی داشت و این روند نزولی تا پنج‌شنبه ۷ ژوئن ادامه یافت و موجودی شمش سرب در این انبارها به ۱۳۲ هزار و ۸۵۰ تن رسید. در روز پایانی معاملات موجودی شمش سرب با اندکی افزایش به ۱۳۲ هزار و ۹۰۰ تن رسید. در مجموع طی این هفته موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن کاهش ۰.۴۳ درصدی را تجربه کرد.

قیمت شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن طی این هفته روند افزایشی داشت. در روز ابتدایی معاملات هفته گذشته یعنی دوشنبه ۴ ژوئن قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن که ۲ هزار و ۴۲۸ دلار به‌ازای هر تن بود، در روز بعد قیمت شمش سرب با ۳.۱ درصد افزایش به ۲ هزار و ۵۱۰ دلار به ازای هرتن رسید که این قیمت بیشترین مقدار پس از فوریه ۲۰۱۸ بود. این روند افزایشی تا روز پنج‌شنبه ۷ ژوئن نیز ادامه یافت و قیمت شمش سرب در این روز به بالاترین سطح قیمتی در ۳ ماه گذشته، یعتی ۲ هزار و ۵۴۵ دلار به ازای هر تن رسید. با این حال، در روز پایانی معاملات یعنی جمعه ۸ ژوئن مجدد قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن با افت ۳.۰ درصدی به ۲ هزار و ۴۶۸ دلار به ازای هر تن رسید. در مجموع قیمت شمش سرب نسبت به روز پایانی معاملات در هفته پیش خود  رشد ۱.۷ درصدی داشت.

افزایش قیمت شمش سرب که طی هفته جاری رخ داد را باید ناشی از کاهش تولید شمش سرب در چین دانست که علت این امر سخت‌گیری‌ سازمان‌های زیست‌محیطی این کشور بود که موجب کاهش تولید در این کشور شد. کاهش تولید شمش سرب در چین زمینه افزایش واردات این کشور و رشد جهانی قیمت شمش سرب را فراهم کرد که بر بازارهای بورس فلزات لندن نیز اثر گذاشت. در روز پایانی معاملات، قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن کاهش پیدا کرد که این امر بیش از هر عاملی ناشی از افزایش شاخص ارزش دلار آمریکا بود.

منبع:فلزات آنلاین

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها