تالار

تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی خرداد ماه سال ۹۷ شاهد معامله بیش از دو میلیون و ۱۰۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال بود .

به گزارش «کالاخبر»، طی ماه گذشته تالار محصولات کشاورزی شاهد معامله بیش از ۲۰۹ هزار و ۱۰ تن انواع محصول به ارزش ۲ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال بود.

بر این اساس در این تالار ۹۹۰ کیلوگرم زعفران، ۶۰ هزار قطعه جوجه یکروزه، ۱۷۸ هزار و ۵۲۵ تن گندم، ۷ هزار و ۷۷۵ تن شکر، ۲۱ هزار و ۴۰۰ تن روغن خام، ۴۰۰ تن دانه های روغنی، ۱۰۰ تن خرما و ۷۵۰ تن جو طی ماه مذکور به فروش رسید.

این گزارش حاکی است، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در ماهی که گذشت شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۴۰۹ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۵ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود. در این تالار بالغ بر ۳۹۳ هزار و ۶۹۳ تن انواع قیر، ۳۱۰ هزار و ۹۴۱ تن انواع مواد پلیمری و ۱۲۲ هزار و ۸۳۰ تن مواد شیمیایی معامله شد.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۴۱۹ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، ۹۹ هزار و ۴۷۰ تن لوب کات، ۵۱ هزار و ۲۰۰ تن گوگرد، ۳ هزار و ۹۸ تن عایق رطوبتی، ۲۲۰ تن گازها و خوراک ها، ۴ هزار تن سلاپس واکس، ۴ هزار و ۵۱۷ تن روغن اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز در خرداد ماه شاهد معامله ۴۶۷ هزار و ۷۹۱  تن انواع کالا به ارزش ۱۷ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال بود.

در این تالار ۳۷۰ هزار و ۱۳۵ تن انواع فولاد، ۲۰ هزار و ۱۵۵ تن انواع مس، ۵۶۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۱ تن کنسانتره ، ۱۱ هزار و ۹۲۰ تن آلومینیوم، ۵ هزار تن سیمان، ۳۵ هزار تن آهن اسفنجی و ۲۵ هزار تن سنگ آهن از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالا نیز طی مدت مذکور معامله ۱۰ هزار و ۴۱۰ تن انواع محصول کشاورزی و ۴ هزار و ۱۲۸ تن ضایعات فلزی را تجربه کرد.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها