جلد

چهاردهمین شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا در ۷۲ صفحه منتشر شد و نسخه الکترونیکی آن نیز بر روی سایت قرار گرفت.

به گزارش «کالاخبر» ؛ سرمقاله این شماره از دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا به قلم مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با عنوان سه گام حمایتی بورس کالا به رشته تحریر درآمده است.

در بخش نخست نشریه، گزارشی از راه اندازی نخستین بازار معاملات آتی زعفران در جهان می خوانید و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از عملکرد سال ۹۶ و رکورد تاریخی بورس کالا در ارزش معاملات می گوید. هیات مدیره بورس کالای ایران نیز عملکرد بورس کالا را بررسی کرده و اولویت را حمایت از تولید عنوان می کنند.

گفتگو با قاسم محسنی عضو شورای عالی بورس پیرامون دلایل رکوردشکنی بورس کالا مطلب دیگری است که در این شماره نشریه آمده است. در ادامه، علی سعیدی معاون سابق سازمان بورس با اشاره به ظرفیت های بورس کالا، امکان واردات کالاها از طریق بورس کالا را بررسی می کند.

«سکوی صادرات» عنوان مطلب بعدی این شماره است که طی آن مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل، فرصت ورود به بازار صادرات قیر، فرش و پسته را عنوان می کند.در ادامه، مطالبی با عناوین « تعامل با انجمن ها»، «۱۰ اقدام» و «اقدامات بازار فیزیکی» را می خوانید که از سوی معاونان و مدیران ارشد بورس کالا مطرح شده است.

در این شماره همچنین به گفتگو با حبیب رضا حدادی مدیرعامل تامین سرمایه امید و عباس آرگون عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه پرداخته شده است تا نقش بورس کالا را در اقتصاد کشور، حمایت از کالای ایرانی و تامین مالی بخش واقعی تولید بررسی کنیم.

در بخش کشاورزی نشریه پیام اقتصادی بورس کالا نیز گفتگو با معاون امور فنی و بازرگانی سازمان تعاونی روستایی کشور با عنوان «معجزه بورس برای نجات سلطان ادویه ها» را می خوانید.

«سود واقعی برای کشاورز ایرانی» عنوان گزارشی است که طی آن صاحب نظران و کارشناسان از مزایای معاملات آتی زعفران می گویند و در مطلب بعدی، تالار کشاورزی زیر ذره بین کارگزاران رفته تا سال ۹۷، سال برداشت اقدامات توسعه ای این بازار معرفی شود.

در بخش صنعتی و معدنی چهاردهمین شماره این دوماهنامه، مدیرعامل بورس کالا لزوم اصلاح قیمت سنگ آهن را مطرح کرده و «استقبال بورس لندن از ابزار کشف پریمیوم» را مورد بررسی قرار می دهد.در گزارش بعدی نیم نگاهی به رویدادهای مربوط به تولید فلز سرخ در سال ۲۰۱۸ دارد و در مطلب بعدی مدیرعامل آلومینیوم ایران به تحقق شعار سال و نقش بازار سرمایه و به ویژه بورس کالا در حمایت از کالای ایرانی پرداخته است.

در فصل پتروشیمی و فرآورده های نفتی، گزارشی از لزوم عایق بندی یک برند ایرانی با عنوان جولان «وی.آر» عراقی در بازار قیر منتشر شده و «سیاه پر درآمد» عنوان مطلب بعدی این شماره است که بازار قیر را تا سال ۲۰۲۴ مورد بررسی قرار داده است.

«۴ سناریوی نفتی» نیز پایان بخش این فصل از دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا است.

در بخش بازار طلا و مشتقه نیز پیش بینی بازار جهانی فلز زرد را برای سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ می خوانید. «امن مثل طلا»، عنوان مطلبی آموزشی است که روش های مختلف سرمایه گذاری در بازار طلا را در بستر بورس کالا مطرح کرده است.

در پایان این شماره از دوماهنامه «کارنامه یازدهم» بورس کالا پیش روی خوانندگان قرار می گیرد که طی بررسی آمارها، تحقق بیش از ۱۷ درصد بازدهی برای سهامداران این شرکت فرابورسی نتیجه شده است.

نسخه الکترونیکی چهاردهمین شماره از دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید؛

http://www.imereport.ir/d/2018/06/24/0/11895.pdf

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها