• ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
  • کد خبر: 18134
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۷۱ دلار و ۷۹ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر»، در حالی که تقویت ارزش یورو موجب فاصله گرفتن ارزش دلار از بالاترین رقم ۱۱ ماه گذشته خود شده است و اختلافات تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا موجب تقویت سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز با افزایش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۷۱ دلار و ۷۹ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه اوت نیز امروز با ۰.۲ درصد رشد به ۱۲۷۳ دلار و ۶۰ سنت رسید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه تهدید کرد که با وضع تعرفه ۲۰ درصدی بر واردات تمام خودروهای مونتاژ شده در اروپا به آمریکا جنگ تجاری با اروپا را تشدید خواهد کرد.

در حالی که اختلافات تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا بر نوسانات ارزهای معتبر جهانی تاثیر گذاشته، امروز تقویت ارزش یورو موجب شد تا دلار از بالاترین رقم ۱۱ ماه گذشته فاصله بگیرد. پس از انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آلمان و فرانسه و اظهارات سیاستمداران ایتالیایی مبنی بر اینکه کشورشان از پول واحد اروپایی خارج نخواهد شد، ارزش یورو تقویت شده است.

تضعیف ارزش دلار موجب ارزان تر شدن کالاهای ارزش گذاری شده به دلار برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

یک مقام ارشد کمیسیون اروپایی در پاسخ به تهدید ترامپ گفته، اتحادیه اروپا به هر اقدام آمریکا مبنی بر افزایش تعرفه واردات خودرو از این اتحادیه پاسخ خواهد داد.

بانک تسویه های بین المللی (بی آی اس) از بانک های مرکزی بزرگ جهان خواسته تا روند افزایش نرخ بهره را افزایش دهند، اما در عین حال نسبت به بالا گرفتن تنش های تجاری بین آمریکا و چین هشدار داده است.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها