مس

قیمت مس در معاملات صبح امروز بورس فلزات لندن با رشد ۰.۵ درصدی مواجه شد و به ۶.۸۲۴.۵ دلاربرتن رسید.

به گزارش «کالاخبر» ؛با کاهش نرخ سپرده قانونی بانک مرکزی چین، افزایش نقدینگی و چشم‌انداز مثبت تقاضای مس، قیمت فلز سرخ افزایش یافت.

در آخرین روز کاری هفته منتهی به ۱ تیر (۲۲ ژوئن) قیمت مس در بورس فلزات لندن به حداقل ۳ هفته اخیر خود رسید.در بورس آتی شانگهای نیز، قیمت مس با افزایش ۰.۶ درصدی به بیش از ۶.۸۸۴ دلاربرتن (بدون احتساب مالیات) رسید.

نرخ سپرده قانونی بانک مرکزی چین (مبلغی از سپرده بانک‌های چین که بایستی در ذخیره بانک مرکزی قرار گیرد) به میزان ۰.۵ درصد کاهش یافت. این امر، موجب بهبود نقدینگی در بازار چین می‌شود.

طی اواخر روز جمعه (اول تیر) اتحادیه کارگری مجتمع سالوادور شرکت شیلیایی کودلکو از پذیرش نرخ دستمزد پیشنهادی شرکت را رد کردند و مذاکرات بر سر قرارداد کاری خود را تا اواخر سال میلادی جاری عقب انداختند؛ تاریخ قرارداد کاری کارگران نیز، در اواخر سال جاری به پایان می‌رسد. این امر می‌تواند موجب بروز اعتصابات کارگری در اواخر سال جاری در این مجتمع از شرکت کودلکو شود.

موجودی انبار مس در بورس آمریکا (کامکس) بالاخره پس از یک دوره رکود، طی ۶ هفته گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافت که بیانگر رشد تقاضای مس در بازار این کشور است. علاوه بر این، موجودی انبار مس در بورس فلزات لندن نیز به میزان یک‌پنجم از حداکثر موجودی گزارش شده در اواخر ماه می (حدود ۱۲ هزار تن) کاهش یافت.

ارزش دلار در بازار، به حداقل ارزش خود از اواسط ماه ژوئن تاکنون رسیده که حامی تقویت قیمت فلزات در بازارهای جهانی شده است.

در بازار سرمایه آمریکا به گزارش شورای نظارت بر معاملات سلف بورس نیویورک، خالص موقعیت خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها در بازار مس کاهش یافت که طبعا از رشد بیشتر قیمت در بازار آمریکا جلوگیری کرده است.

منبع:فلزات آنلاین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها